اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور شهری استان اردبیل:

تعامل شهرداری‌ها و کتابخانه‌های عمومی موجب توسعه فرهنگی می‌شود

مدیر کل امور شهری اردبیل گفت: تعامل شهرداری‌ها و کتابخانه‌های عمومی و نهادینه شدن نگرش فرهنگی در شهرداری‌ها از راهکارهای مهم در توسعه فرهنگی شهرها است.

تعامل شهرداری‌ها و کتابخانه‌های عمومی موجب توسعه فرهنگی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در همایش کارشناسان مشارکت شهرداری‌ها و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که به مدت سه روز در شهر توریستی سرعین آغاز شد علاوه بر مدیرکل و تعدادی از کاشناسان کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل و مدیرکل امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امام جمعه سرعین و مدیر کل امور شهری استانداری اردبیل نیز شرکت کردند که این همایش در دو نوبت صبح و عصر و به صورت جلسات کارگروهی برگزار می‌شود.

در این همایش مدیر کل امور شهری استان اردبیل اظهار داشت: توسعه همه جانبه شهرها و نشاط اجتماعی در جامعه با نهادینه شدن نگاه فرهنگی میسر خواهد شد.

نجات عبداللهی یادآور شد: شهرداران باید علاوه بر قابلیت اجرایی که ملزومات اصلی در مدیریت شهری است باید نگاه ویژه فرهنگی داشته باشند.

عبداللهی توجه به مباحث فرهنگی در مدیریت شهری را موجب رفع بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی دانست و تصریح کرد: هرگونه هزینه در مباحث فرهنگی سرمایه‌گذاری برای توسعه شهر در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در امور شهری در خصوص حل مشکلات مربوط به 0.5 درصد بیان داشت: با پیگیری مسئولان استان این مسئله به صورت کامل آسیب‌شناسی شد و بر اساس آن از جمله مشکلات موجود، عدم اختصاص ردیفی در هزینه‌های شهرداری با عنوان 0.5 درصد شناسایی شد.

این مسئول گفت: در بعضی از موارد نگاه ضعیف فرهنگی شهردار مانع از آن می‌شود که این سهم کتابخانه‌ها به صورت کامل اختصاص یابد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: امور شهری استان اردبیل از اوایل سال جاری برنامه‌های لازم را برای عملیاتی کردن و حل کردن این مشکل اجرا کرد و در مراسم‌های مختلف نسبت به تغییر نگرش شهرداران و توجه آنان به حوزه‌های فرهنگی اقدام کرد.

مدیر کل امور شهری استان اردبیل افزود: علاوه بر آن با ایجاد ساز و کارهایی در جهت شفاف‌سازی عملکرد مالی شهرداری‌ها که منجر به تفریغ بودجه شهرداری خواهد شد اقدام کرد تا حق‌السهم کتابخانه‌ها از این درآمد مشخص شود.

عبداللهی تعامل شهرداری‌ها و کتابخانه‌های عمومی و نهادینه شدن نگرش فرهنگی در شهرداری‌ها را از راهکارهای مهم در توسعه فرهنگی شهرها دانست و ابراز امیدواری کرد با اختصاص کامل حق‌السهم کتابخانه‌ها شاهد توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشیم.     

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول