اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

5 پروژه صنعتی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از بهره‌برداری پنج طرح صنعتی در آینده‌ای نزدیک در این استان خبر داد.

5 پروژه صنعتی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

محمد هادی اشراقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: تعداد پنج پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 276 میلیارد ریال در شهرستان‌های فردوس، حاجی‌آباد، نهبندان، سربیشه و سرایان افتتاح می‌شود.

وی این طرح‌ها را شامل شمش فلزی رویال در شهرستان فردوس، بنتونیک تاجمیر حاجی‌آباد، بنتونیک چاه نقره سربیشه، شستشوی دانه ماسه طلایی سرایان و گچ فوداب نهبندان برشمرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: اجرای این پنج پروژه برای 750 نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

صدور 445 پروانه بهره‌برداری صنعتی در خراسان جنوبی

اشراقی با اشاره به صدور هفت فقره پروانه بهره‌‌‌برداری صنعتی در سال جاری افزود: خراسان جنوبی در مجموع با صدور 445 پروانه بهره‌برداری صنعتی جزو استان‌های متوسط در سطح کشور است که نیاز به بسترسازی و حمایت مسئولان در بخش جذب سرمایه‌گذاری صنعتی دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند بیشترین واحدهای صنعتی را در سطح استان دارد، ابراز داشت: شهرستان بیرجند با تعداد 184 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی رتبه نخست را در بین شهرستان‌های استان دارد و قاینات با 62 فقره و فردوس با 51 فقره به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: مهم‌ترین واحدهای صنعتی خراسان جنوبی شامل لاستیک‌سازی کویر تایر، کاشی نیلوفر بیرجند، سیمان قاین، اکسید منیزیم و شهرک سنگ‌بری سربیشه و زغال سنگ طبس می‌شود که در مجموع برای تعداد 9 هزار و 683 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

با بهره‌برداری 4 پروژه صنعتی استان 7 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود

اشراقی با بیان اینکه چهار پروژه مهم در استان در حال اجرا است، تصریح کرد: مهم‌ترین این پروژه‌ها فولاد قاین است که با هزینه‌کرد 939 میلیارد و 900 میلیون ریال و با بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی جزو طرح‌های ماندگار است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که برای تعداد 3 هزار و 800 نفر ایجاد شغل می‌کند.

این مسئول ادامه داد: پروژه شمش فلز رویال فردوس از جمله پروژه‌هایی است که با جذب 250 میلیارد ریال اعتبار مصوب، بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان مرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و در مجموع برای 3 هزار 100 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به پروژه در حال اجرای سیمان باقران شهرستان درمیان، اذعان داشت: سیمان باقران با جذب 860 میلیارد ریال اعتبار مصوب تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امید می‌رود تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد و برای یک‌هزار و 950 نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی کارخانه کک سازی طبس نام برد و افزود: این پروژه به همراه سیمان فدک طبس از جمله طرح‌های مهم در استان است که مراحل انتقال پرونده‌های بهره‌برداری آن از استان یزد به خراسان جنوبی از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حال پیگیری است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

اشراقی به اعتبار مورد نیاز چهار پروژه در حال اجرای استان اشاره کرد و متذکر شد: برای تجهیز و تکمیل پروژه‌های فولاد قاینات، سیمان باقران، سیمان فدک و کارخانه کک‌سازی طبس به 35 میلیون یورو ارزی و 440 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری در حال پیگیری است.  

انتهای پیام/69014/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول