اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

70 درصد از تجارت خراسان جنوبی در بخش صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: میزان 70 درصد از تجارت خراسان جنوبی در بخش صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

70 درصد از تجارت خراسان جنوبی در بخش صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع ظهر امروز در جلسه گرامیداشت دهه تولید ملی اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در بخش تجارت، صادرات، واردات و معدن حجم عظیمی از کار اقتصادی استان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه 70 درصد از تجارت استان در این بخش صورت می‌گیرد، افزود: تعداد 110 اتحادیه صنفی و تعداد 20 هزار واحد صنفی در خراسان جنوبی وجود دارد که شامل قشر عظیمی از اشتغال، درآمد و ارزش افزوده در این بخش است که با احتساب اشتغال در سایر بخش‌ها بیش از 300 هزار نفر را شامل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم اقدامات مؤثری در این بخش صورت گرفته است، عنوان کرد: در این مدت 240 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و 315 فقره پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده است.

جمیع حجم مبادلات خارجی استان در سال 91 را میزان 427 میلیون دلار ذکر کرد و بیان داشت: این مبلغ حدود پنج برابر بودجه عمرانی استان در بخش معاملات، ترانزیت و کالای صادراتی است.

وی با اشاره به اینکه مجوز ترانزیت کالا در بهمن‌ماه سال گذشته صادر شده است، گفت: روزانه تعداد 140 ماشین از مرز ماهیرود وارد و خارج می‌شوند و این نشان دهنده حجم بالای عملیات در این استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: تجار و بازرگانان باید دیدگاه خود را به سمت تجارت خارجی بالا ببرند و در زمینه تولید صنعتی بدون بازاریابی داخلی و خارجی دچار مشکل می‌شویم.

جمیع با اشاره به تعداد 50 هزار بافنده فرش دستباف در استان، بیان داشت: تعداد 24 هزار دار قالی، 4100 نفر بیمه تکمیلی و 2000 هزار نفر وام اشتغال خانگی دریافت کرده‌اند.

وی به شهرک صنوف آلاینده در استان اشاره کرد و تاکید کرد: در این زمینه نیازمندیم زیر ساخت‌های آن تامین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: همچنین خط اعتباری برای حمایت از صنوف در نظر گرفته شده است که اعتبار آن بالغ بر 24 میلیارد ریال است و تاکنون 98 درصد جذب داشته است.

انتهای پیام/22481/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول