اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ادارات فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خبر داد

فعالیت 103 فرقه مذهبی در کشور

سرپرست اداره فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: 103 فرقه در حال حاضر در کشور در حال فعالیت هستند.

فعالیت 103 فرقه مذهبی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد شهبازی پیش از ظهر امروز در نشستی با حضور فعالان فرهنگی در بوشهر با موضوع فرق و مذاهب اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی در راستای وظایف خود توجه به موضوع فرق و مذاهب در کشور را در دستور کار داشته و دارد.

سرپرست فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در همین راستا کارگاه نقد و بررسی نحلههای انحرافی بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره شامل فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی مسیحیت تبشیری، وهابیت، شیطان‌پرستی، بهائیت و تصوف است.

سرپرست فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: این کارگاه ویژه مبلغین و مبلغات، طلاب و دانشجویان، مسئولان هیئت‌های مذهبی، روحانیون مستقر، معلمان، دبیران، مشاوران پرورشی و بانوان فرهیخته و فعال فرهنگی است که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار خواهد شد.

شهبازی اضافه کرد: کارگاه آموزشی نقد جریان شناسی فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی با حضور اساتید مجرب و سرشناس کشور برگزار می شود.

دبیر کار گاه آموزشی نحله‌های انحرافی افزود: عوامل متعددی را می‌توان در ایجاد این فرقه‌ها موثر دانست، در عصر کنونی با توجه به توسعه فرقه‌های نو ظهور و عرفان‌های کاذب متاسفانه میل و رغبت جوانان در برخی از نقاط کشور زیاد است، بنابراین ضروری است با یک تلاش و مشارکت آگاهانه اولاعرفان حقیقی و واقعی را به نسل جوان معرفی کرد ثانیا به مبارزه جدی با تکثیر قارچ گونه این نحله‌های انحرافی در کشور مبادرت ورزید.

وی با بیان اینکه طبق آمار به دست آمده تعداد 103 فرقه در حال حاضر در کشور در حال فعالیت هستند، افزود: مسئولان فرهنگی و دینی باید نظارت دقیقی بر نشر و چاپ کتب‌ها داشته باشند تا فرقه‌های مثل شیطان پرستی و بهائیت در اعتقادات جوانان کشور رسوخ نکنند، چرا که تمام هم و غم آنها ایجاد شبهه در دین و اعتقاد نسل جوان است.

شهبازی خاطرنشان کرد: علت گرایش به این فرقه‌ها از روی آگاهی و تحقیق نیست بلکه کاملا جاهلانه و از روی هوی و هوس و برخی ناملایمات است، بنابراین باید با یک جهاد فرهنگی دینی گسترده در جهت ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه گام برداشت.

انتهای پیام/66006/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول