اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

افشای توطئه معاندان نظام بر عهده خبرنگاران است

امام جمعه ماکو گفت: آشکار ساختن توطئه‌های معاندان نظام که با انتشار اخبار کذب علیه جمهوری اسلامی ایران سعی در تخریب وجهه ایران در مقابل مجامع بین‌الملل دارند، بر عهده خبرنگاران است.

افشای توطئه معاندان نظام بر عهده خبرنگاران است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: عصر کنونی عصر انفجار اطلاعات است که در چنین شرایطی نباید اجازه دهیم دیگران اخبار کشور ما را به اطلاع مردم ما دهند، چراکه دشمنان نظام اهداف خاصی را با خبررسانی‌های خود دنبال می‌کنند.

وی شهادت محمود صارمی، خبرنگار ایرانی مستقر در مزار شریف توسط عاملان گروه طالبان را مبنای نام‌گذاری 17 مرداد ماه به عنوان روز خبرنگار عنوان کرد و افزود: خبرنگاری شغل شریفی است که باید توسط مسئولان به شکل مناسبی ارج نهاده شود.

رنجبری بر لزوم حرکت خبرنگاران در مسیر زنده نگهداشتن آرمان‌های اسلامی و ملی تأکید کرد و افزود: ترویج دین و انقلاب، حفظ وحدت و اتحاد، تقویت فرهنگ عمومی، بصیرت و آگاهی و خودداری از تضعیف نظام باید به عنوان اهداف اصلی خبرنگاران مطبوعات اسلامی و خودی مورد توجه آنان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: خبرنگاری موفق است که ضمن یافتن حقیقت، راوی صادقانه وقایع شود.

رنجبری، افشای توطئه‌های خبری خبرگزاری‌های وابسته را از دیگر رسالت‌های خطیر خبرنگاران عنوان کرد و متذکر شد: آشکار ساختن توطئه‌های معاندان نظام که با انتشار اخبار کذب علیه جمهوری اسلامی ایران سعی در تخریب وجهه ایران در مقابل مجامع بین‌الملل دارند، بر عهده خبرنگاران است که تاکنون نیز بسیاری از خبرنگاران تیزبین و هوشیار مدافع حقیقت در این زمینه فعالیت‌های خبری خوبی ارائه داده‌اند.

امام جمعه ماکو در بخش دیگری از سخنان خود به رعایت خط قرمزها و پایبندی به قانون در حرفه خبرنگاری تأکید کرد و افزود: خبرنگاری با خبرسازی متفاوت است، چرا که خبرسازی مبتنی بر دروغ، شایعه و اخبار کذب است.

رنجبری با اشاره به اهمیت هوشیاری این قشر پرتلاش جامعه، گفت: خبرنگاران باید مراقب کمین‌گاه‌های دشمنان باشند تا آلت دشمن نشوند.

انتهای پیام/61006/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول