اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان همدان خبر داد

تدریس 43 راوی دفاع مقدس همدانی در دانشگاه‌های همدان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: 43 راوی در دانشگاه‌های همدان «آشنایی با دفاع مقدس» تدریس می‌کنند.

تدریس 43 راوی دفاع مقدس همدانی در دانشگاه‌های همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدجواد زمردیان عصر امروز در اختتامیه دوره آموزشی راویان دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه این دوره آموزشی برای ساماندهی راویان دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف ما تربیت راویان دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه در این جنگ همه کشورها علیه ایران صف‌آرایی کردند، افزود: در تاریخ معاصر جنگ تحمیلی تنها جنگ مردمی است که رخدادهای زیادی در آن روی داده است.

* پژوهشگران قدر فرصت‌ها را بدانند/ رویدادهای جنگ تحمیلی مغتنم است

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله ایران و عراق فرصت مناسبی برای پژوهشگران عرصه جنگ ایجاد کرده است، تصریح کرد: پژوهشگران می‌توانند از زوایای مختلف رویدادهای دفاع مقدس را بررسی کنند و به مردم انتقال دهند. 

زمردیان اضافه کرد: در حفظ حماسه‌های جنگ تحمیلی، گفتن هم مانند نوشتن مؤثر است و باید در این زمینه آداب روایتگری رعایت شود.

وی افزود: خطابه فنی نیست که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد و برای رسیدن به آداب سخنوری ابتدا باید این امر را در خود محقق کنیم.

* پودمان «راوی» در دانشگاه‌ها‌ ایجاد ‌می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان خطاب به راویان گفت: شما امروز به عنوان راویان دفاع مقدس بعد از گذراندن دوره آموزشی مقدماتی باید در جامعه فعالیت خود را آغاز کنید.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم، روایتگری را به عنوان یک رشته تحصیلی پودمانی پذیرفته است، ابراز داشت: با تحقق این امر علاقه‌مندان می‌توانند در دانشگاه‌ها به عنوان راوی به صورت پودمانی تحصیل کنند.

زمردیان متذکر شد: با درخشش رزمندگان همدانی در جنگ تحمیلی، امروز بسترهای لازم برای ایجاد مرکز کاربردی راوی در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در همدان فراهم شده است.

* زنگ خاطره در مدارس به صدا در می‌آید

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه جامعه نیازمند حضور راویان است، عنوان کرد: امروز موضوع معلم‌راوی مطرح است و مقدمات کار با همکاری وزارت آموزش و پرورش فراهم شده و از این پس در طول سال تحصیلی راویان در قالب «زنگ خاطره» در مدارس حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: توجه به موضوع روایتگری در کتاب‌های درسی و به‌ویژه مقطع ابتدایی به خوبی صورت گرفته است.

زمردیان ابراز داشت: در حال حاضر 43 راوی از بین رزمندگان دوران دفاع مقدس، دو واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس» را برای دانشجویان تدریس می‌کنند.

* مدرک فوق لیسانس و حضور در جبهه، شرط تدریس دفاع مقدس

وی افزود: برای تدریس دو واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس، مدرک کارشناسی ارشد و حضور شش ماه در جنگ لازم است. 

وی ادامه داد: برای بانوان مدرس، شرط حضور در جبهه حذف شده تا بتوانند بهتر در این عرصه فعالیت کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در پایان با بیان اینکه راوی باید دارای بیان خوب باشد، تصریح کرد: ایجاد شور در مخاطب یکی از مؤلفه‌های اصلی روایتگری است و راویان باید فرصت مناسب را برای روایت حماسه دفاع مقدس انتخاب کنند.

انتهای پیام/89019/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول