اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی قزوین خبر داد

راه‌اندازی نخستین خانه‌ مستقل در بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: امسال نخستین خانه‌ مستقل برای جامعه هدف بهزیستی در قزوین راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی نخستین خانه‌ مستقل در بهزیستی قزوین

حسین افشارمقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: امسال با همت اداره کل بهزیستی استان قزوین نخستین خانه‌ مستقل با هدف کسب توانمندی‌های اجتماعی و حرفه‌ای جامعه هدف بهزیستی راه‌اندازی شده است.

افشارمقدم، آشنایی با زندگی مستقل و عهده‌دار شدن مسئولیت‌ها و تمرین مهارت‌های زندگی را از جمله اهداف راه‌اندازی این خانه‌ مستقل برای جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با داشتن پنج مرکز از کودکان بدسرپرست، بی‌سرپرست در رده‌های سنی مختلف محافظت و نگهداری می‌کند، بیان کرد: اداره کل یادشده در این مراکز خدمات مختلف تفریحی، فرهنگی، رفاهی به آنان ارائه می‌دهد که تأمین هزینه‌های خوراک و پوشاک، مسکن، مسافرت و تحصیل از جمله این خدمات است.

مدیرکل بهزیستی قزوین ادامه داد: دختران و پسران نوجوان مراکز نگهداری این اداره کل که به آستانه ترخیص رسیدند با نظارت این نهاد به خانه‌‌ مستقل وارد می‌شوند تا در این مکان زندگی کنند.

افشارمقدم با اشاره به اینکه آستانه ترخیص دختران و پسران نوجوان بهزیستی در سن 18 سالگی است، اضافه کرد: آنان در هر زمان که به این سن رسیدند می‌توانند برای کسب مهارت‌های زندگی به خانه‌ مستقل وارد شوند.

وی، آشنایی با چگونگی و نحوه مستقل زندگی کردن را از دیگر اهداف راه‌اندازی خانه‌ مستقل در بهزیستی قزوین عنوان و تصریح کرد: دختران و پسران نوجوان در این مکان مسئولیت زندگی را به صورت مستقل به عهده دارند و نیازهای خود را تأمین می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی قزوین با اشاره به اینکه مجتمع چند منظوره این اداره‌کل دارای واحدهای مختلف از جمله شیرخوارگاه است، بیان کرد: در این مجتمع یک واحد به نام خانه‌ مستقل در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار گرفته تا آنان در این مکان زندگی کنند.

*در آینده تعداد خانه‌های مستقل افزایش می‌یابد

افشارمقدم خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده تعداد خانه‌های‌ مستقل با توجه به تعداد دختران و پسران مراکز نگهداری بهزیستی در آستانه ترخیص افزایش می‌یابد.

این مسئول یادآور شد: بیشتر کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست در مراکز نگهداری بهزیستی این استان زیر 18 سال هستند که این بیانگر عدم رسیدن آنان به آستانه ترخیص است.

مدیرکل بهزیستی قزوین ادامه داد: به همین دلیل تعداد بسیار کمی از جامعه هدف بهزیستی استان قزوین در خانه‌ مستقل زندگی می‌کنند که در آینده به تناسب افزایش جمعیت آنان تعداد راه‌اندازی این خانه‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/77009/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول