اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی فردوس خبر داد

پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در فردوس

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فردوس از پرداخت یک میلیارد و 263 میلیون تومان تسهیلات به بهره‌برداران و تشکل‌های سهامدار این شهرستان خبر داد.

پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در فردوس

مهدی روشن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در تولید نیازهای غذایی کشور و اهمیت تامین به موقع نقدینگی، صندوق‌های غیر دولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی راه‌اندازی شده است.

وی تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی را نویدبخش حرکت صحیح منابع مالی به سمت تولید دانست و گفت: با توجه به جایگاه مهم بخش کشاورزی در اقتصاد، اهدافی برای صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در نظر گرفته شده که این مهم را تحقق بخشد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فردوس، سهولت آسان دسترسی به تسهیلات با کارمزد ارزان قیمت، فعالیت آسان و خارج از بروکراسی اداری، نگاه تولید محور و تعامل دو سویه با بهره‌بردار و تشکل‌های بخش کشاورزی را از مهم‌ترین اهداف صندوق‌ حمایت از توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد.

روشن افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فردوس در خرداد‌ماه سال جاری با سرمایه یک‌میلیارد و 682 میلیون و 647 هزار تومان و با عضویت 340 سهامدار شامل هفت تشکل و 333 بهره‌بردار تاسیس شد.

وی اعطای تسهیلات به موقع و به جا برای تامین تمام یا بخشی از سرمایه در گردش تولید و انجام طرح‌های سرمایه‌گذاری کوچک و متوسط به تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، دریافت کمک‌های مالی و اعتباری و هرگونه تسهیلات از دولت، بانک‌ها و سایر شرکت‌ها و موسسات داخلی و خارجی را از جمله فعالیت‌های انجام شده صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فردوس عنوان کرد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فردوس، عاملیت توزیع اعتبارات دولتی، کمک‌های فنی و اعتباری، کمک‌های بلاعوض و وجوه اداره شده دولت برای بخش کشاورزی، سرمایه گذاری و مشارکت در طرح‌های تولیدی بخش کشاورزی با اولویت طرح‌های زیر بنایی، نوپدید و دانش بنیان و کمک به تولیدکنندگان در مواقع بحرانی در قالب اعتبارات دولتی و سایر اهداف مشخص شده قانونی را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این صندوق برشمرد.

عضویت 167 سهامدار در صندوق توسعه بخش کشاورزی فردوس

روشن تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس با رویکرد تسهیل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از منابع خود، در مدت 90 روز از تاریخ تاسیس تاکنون بیش از 167 سهامدار را زیر پوشش قرار داده و مبلغ یک‌میلیارد و 263 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت کرده است.

وی یادآور شد: از این میزان تسهیلات، مبلغ 543 میلیون تومان در شهر فردوس و 720 میلیون تومان در روستاهای شهرستان پرداخت شده است که این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد و در سررسید یک ساله توسط تسهیلات گیرنده تسویه می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: با نگاه تولید محور یکی از طرح‌های ویژه صندوق به نام طرح بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی شهرستان با هدف کیفی‌سازی تولید، افزایش قیمت محصولات با توجه به کیفیت و تجاری‌سازی محصولات برای صادرات و با حمایت از برندسازی تجاری انار و زعفران شهرستان و عقد قرارداد مشارکت با فعال این بخش آغاز شد.

روشن اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی سایر مسئولان و حضور فعال‌تر سایر تشکل‌ها و فعالان بخش کشاورزی در سایر محصولات استراتژیک منطقه مانند انار و پسته نیز این گام مهم اجرایی شود.

انتهای پیام/69007/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول