اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد

آغاز کاشت کلزا در اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت کلزا در سطح 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان آغاز شده است.

آغاز کاشت کلزا در اراضی کشاورزی استان قزوین

حسن جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت 12 هزار و 500 تن محصول کلزا برداشت شود.

وی با اشاره به اهمیت و مزایای کشت کلزا افزود: این محصول در بین دانه‌های روغنی از درصد روغن بالایی حدود 40 تا 45 درصد برخوردار است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: همچنین محصول کلزا در تناوب با غلات از تراکم بیماری‌های آفات و علف‌های هرز مزارع کاسته و افزایش عملکرد را به همراه دارد.

جلیلوند ادامه داد: تناوب کشت محصول کلزا با غلات پاییزه موجب افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش راندمان تولید محصول گندم و جو و پایداری تولید در سال‌های آتی می‌شود.

این مسئول بهترین زمان کشت کلزا را 15 شهریور ماه تا 10 مهر‌ ماه عنوان کرد و گفت: کشت به موقع این محصول موجب ایجاد سطح سبز مطلوب و همچنین مقاومت گیاه در برابر تنش‌های محیطی از جمله تنش سرما و در نهایت افزایش عملکرد در واحد سطح می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ارقام مورد کشت کلزا در این استان را اکاپی، اس‌ال‌ام 046، اپرا و مورنا ذکر کرد.

به گفته جلیلوند، در حال حاضر توزیع بذر در استان قزوین از سوی شرکت کشت و توسعه دانه‌های روغنی نمایندگی قزوین در سطح شهرستان‌های تابعه این استان در حال انجام است.

این مسئول از کشاورزان کلزا‌کار خواست تا با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به تهیه بذر به ازای هر کیلوگرم بذر کلزا 53 هزار ریال اقدام کنند.

انتهای پیام/2667/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول