اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

نهبندان با 40 میلی‌متر بارندگی خشک‌ترین شهرستان کشور است

فرماندار نهبندان گفت: نهبندان با 40 میلی‌متر بارندگی در سال گذشته خشک‌ترین شهرستان کشور شناخته شده است.

نهبندان با 40 میلی‌متر بارندگی خشک‌ترین شهرستان کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدمهدی عظیمی عصر دوشنبه در ادامه ده‌گردشی‌های اعضای شورای اداری شهرستان نهبندان در جمع مردم روستای دهسلم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس یادآور جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان و ملت ایران است که برای حراست از دین و ارزش‌های اسلامی در آن مقطع تاریخی در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند.

ولایت‌مداری یکی از درس‌های مهم دفاع مقدس است

وی با بیان اینکه امروز امنیت، عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی را مرهون خون پاک شهدا و ایثارگری‌های ایثارگران هستیم، ادامه داد: دفاع مقدس آموزه‌ها و درس‌های فراوانی دارد که یکی از آنها درس ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری بود که مداوم باید به آن توجه و تاکید داشته باشیم.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه ایران اسلامی هم‌اکنون به لحاظ اقتصادی شرایط شعب ابی‌طالب در صدر اسلام را دارد، تصریح کرد: امروز تحریم‌های دشمن علیه این کشور و نظام شدید شده و هدف آنها فقط فلج کردن اقتصادمان نیست بلکه نیت اصلی آنها فروپاشی و نابودی اسلام است.

عظیمی افزود: امید است با سفر رئیس جمهور به نیویورک و مدیریت درست اقتصادی مشکلات اقتصادی کشور مرتفع شود و البته باید بدانیم که مشکلات اقتصادی همیشگی و پابرجا نیست.

با توجه به کمبود اعتبارات مشکلات مردم باید با اولویت رفع شود

وی گفت: اقلیم و شرایط آب و هوایی، خشکسالی، عدم مدیریت درست منابع مالی در سنوات گذشته و وارد نبودن راه پیگیری مطالبات از عوامل اصلی محروم بودن و محروم ماندن روستای دهسلم به شمار می‌رود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه نهبندان با 40 میلی‌متر بارندگی در سال گذشته به عنوان خشک‌ترین شهرستان کشور شناخته شده است، اضافه کرد: همچنین خراسان جنوبی نیز طی سال گذشته خشک‌ترین استان کشور بوده که باید مسئولان کشوری به این شهرستان و استان توجه بیشتری داشته باشند.

عظیمی با اشاره به اینکه تا این لحظه از سال جاری هیچ‌گونه اعتباری به این شهرستان اختصاص نیافته است، ادامه داد: مشکلات را باید اهم و مهم کرد و مشکلات اساسی مردم را با اولویت‌بندی مرتفع ساخت.

اختصاص 400 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل حسینیه روستای دهسلم

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه محصول مهم روستای دهسلم خرما است و معاش اهالی این روستا از این راه تامین می‌شود، برای نخیلات این روستا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سم رایگان در اختیار شورا و دهیاری قرار داده شده که آنها باید سم‌پاشی نخیلات را مدیریت کنند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه نبود جایگاه نفت سفید یکی از مشکلات دیگر این روستا است، تصریح کرد: برای این مشکل از هر خانوار مبلغ 500 هزار ریال جمع‌آوری و مابقی اعتبار را فرمانداری تامین می‌کند تا نفت سفید مستمر در این روستا توزیع شود.

عظیمی از اختصاص مبلغ 40 میلیون ریال به منظور تکمیل و تجهیز حسینیه روستای دهسلم خبر داد و افزود: برای حفر چاه کشاورزی و ایجاد اشتغال از این راه یک جلسه ویژه در فرمانداری با حضور اعضای شورا و دهیار روستا و مسئولان مربوطه شهرستان برگزار می‌شود.

ایجاد کمپ گردشگری روستای دهسلم در حال پیگیری است

وی با اشاره به اینکه نبود وسیله ایاب و ذهاب به‌ویژه برای دانش‌آموزان و از تحصیل بازماندن آنها از دیگر مشکلات روستای دهسلم است، گفت: نیمه نخست سال تحصیلی هزینه ایاب ذهاب بر عهده خود اهالی باشد و هزینه ایاب و ذهاب در نیمه دوم سال تحصیلی را فرمانداری شهرستان تامین می‌کند.

فرماندار نهبندان خاطر نشان کرد: با توجه به توریستی بودن منطقه دهسلم ایجاد کمپ گردشگری در این روستا با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/69003/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول