اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان:

زنجان جزو 10 استان برتر در خرید گندم شد

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان گفت: زنجان جزو 10 استان برتر در بحث خرید گندم شد.

زنجان جزو 10 استان برتر در خرید گندم شد

رسول منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برخلاف مساحت محدود استان زنجان در مقایسه با سایر استان‌های گندم‌خیز کشور، زنجان جزو استان‌های پیشرو در تولید و خرید گندم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد گندم خریداری شده کشور در سال‌جاری توسط 10 استان انجام گرفته است، اضافه کرد: استان زنجان با خرید فعلی بیش از 168 هزار تن گندم کیفی جزو 10 استانی است که بیشترین مقدار گندم را خریداری کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه مقدار گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته بیش از 15 برابر افزایش یافته است، گفت: این مقدار در مقایسه با سایر مناطق کشور به لحاظ  دیم بودن و مقدار اراضی  زیر کشت گندم در استان، ایده‌آل است.

وی به خرید بیش از 70 هزار تن گندم توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: از این مقدار 44 هزار تن توسط شرکت مینوی خرمدره، 10 هزار تن توسط کارخانجات آردسازی و 15 هزار تن گندم بذری خریداری شده است.

منصوری اظهار کرد: کل گندم خریداری شده استان نزدیک به آمار پیش‌بینی شده سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تولید گندم سال‌جاری است.

منصوری با بیان اینکه بیشتر استان‌های کشور از نظر جغرافیایی نمی‌توانند گندم مورد نیاز خود را تولید کنند، گفت: در این راستا گندم مازاد زنجان به استان‌های همجوار از جمله قزوین، گیلان، مازندران و قم در حال ترانزیت است.

وی به پرداخت حدود 98 درصد مطالبات کشاورزان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 132 میلیارد تومان از بهای گندم کشاورزان به همراه مابه‌التفاوت قیمت گندم واریز شده و در روزهای آتی کل وجوه گندم خریداری شده تسویه می‌شود.

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به تداوم خرید گندم در استان از کشاورزانی که تاکنون موفق نشدند محمولات خود را تحویل مراکز دولتی کنند، درخواست کرد قبل از اتمام عملیات خرید و بسته شدن حساب‌های مربوطه به مراکز فعال از جمله سیلوی غدیر زنجان مراجعه کنند.

انتهای پیام/73005/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول