اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه علنی شورای شهر انجام شد

تصویب مساعدت میلیونی دیگر در صحن شورای شهر گرگان

در هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان مساعدت میلیونی دیگر با اکثریت آرا به تصویب رسید.

تصویب مساعدت میلیونی دیگر در صحن شورای شهر گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سریال بذل و بخشش‎های شهرداری گرگان و مساعدت‎های مالی که در صحن شورای اسلامی شهر گرگان به تصویب می‎رسد در مدت گذشته به موضوعی روتین و عادی تبدیل شده است.

در هفته‎های گذشته و به نوعی ماه‎ها و روزهای منتهی به اتمام دوره کاری ابراهیم کریمی در شهرداری گرگان سیل انبوهی از لوایح مساعدت و کمک‎های ریز و درشت به صحن شورای شهر سرازیر شده است.

امروز نیز شهرداری گرگان لایحه مساعدت 50 میلیون ریالی به جشنواره بین‎المللی اقوام ایران زمین را در حالی به صحن شورای اسلامی شهر گرگان تقدیم کرد که این جشنواره دو روز گذشته به کار خود پایان داد.

در این لایحه بر مساعدت مالی در خصوص قبول پذیرایی یک شب به صورت شام از سوی شهرداری گرگان تاکید شده است.

شورای دوره چهارم لارژ شده است

عضو شورای اسلامی شهر گرگان درباره این لایحه اظهار داشت: شورای دوره چهارم در گرگان با دست و دلبازی کار خود را شروع کرده و به عبارتی خیلی لارژ شده است.

عبدالرضا چراغعلی ادامه داد: من احساس می‎کنم یا شهرداری بسیار پولدار شده یا این رقم‎ها به نظر همکاران بسیار پایین است.

وی اضافه کرد: 5 میلیون تومان عدد مناسبی برای هزینه در چنین مراسمی نیست و پیشنهاد می‎کنم به 3 میلیون تومان کاهش یابد.

چراغعلی تاکید کرد: البته خبرهایی هم به گوش رسیده که لوایح مشابه دیگری نیز با ارقام متفاوت در راه است که این جای نگرانی دارد.

رئیس کمیسیون اداری، مالی و بودجه شورای اسلامی شهر گرگان مطرح کرد: آیا در برگزاری این مراسم شورا و شهرداری نقش داشته و اینکه از نظرات شورا و شهرداری استفاده شده یا حال که زمان دریافت و مساعدت مالی است، یادی از این دو نهاد کرده‎اند؟

زهرا نورا افزود: هیچ کدام از ما با مسائل فرهنگی بیگانه نیستیم، اما باید بین شهرداری، شورا و دستگاه‎هایی که این برنامه‎ها را اجرا می‎کنند تعاملی دوطرفه وجود داشته باشد.

وی متذکر شد: این پول ما نیست، بلکه پول بیت‎‎المال است و باید دقت بیشتری شود.

برگزارکنندگان برنامه‎ها فقط برای پول یاد شورا می‎افتند

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: من به این موضوع انتقاد دارم که به راحتی به دستگاه‎ها و برگزار کنندگان کمک می‎کنیم در حالی که در برگزاری و اجرا نه نظری از شورا خواسته می‎شود و نه اینکه شورا و شهرداری در اجرا نقشی دارند.

حسین ربیعی بیان کرد: باید یک ساز و کار و چارچوبی مشخص شود که به دستگاه‎ها و نهادهایی که برنامه ارائه می‎کنند، ولی فقط هنگام دریافت پول یاد شورای شهر می‎افتند، کمکی صورت نگیرد.

وی افزود: مصوب شد که یک میلیارد تومان به اجلاس پیرغلامان کمک شود، ولی متاسفانه شورای شهر تنها در پول دادن نقش دارد و در نظر و اجرا به شورای شهر توجه نمی‎شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: این لوایح باید در کمیسیون فرهنگی بررسی شود و ارائه آن به صورت دو فوریتی در صحن شورا صحیح نیست.

صفرعلی پایین‎محلی افزود: حرف‎های آقای چراغعلی پارادکس دارد، وی از طرفی اعتراض می‎کند که نباید کمک شود و از طرفی دیگر مبلغ تعیین می‎کنند و این دو اصلا متناسب با یکدیگر نیست.

وی گفت: جشنواره اقوام ایران زمین تمام شده و حالا موضوع کمک در شورای شهر مطرح می‎شود، این چه معنایی دارد؟

پایین‎محلی تاکید کرد: به نظر من آنها ما را دور زده‎اند، نه در جلسات و نه در تصمیم‎گیری و نه در اجرا نقشی داریم بعد انتظار کمک هم دارند.

وی متذکر شد: اگر نیاز به کمک داشتند، درست این بود که در ابتدا و قبل از اجرای برنامه تقاضای خود را مطرح کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان ابراز داشت: ما برابر قانون در مسائل فرهنگی و رخدادهای مشابه سهم داریم و اینکه بگوییم چون در تصمیم‎گیری‎ها نبوده‎ایم رای نمی‎دهیم، درست نیست.

ناصر گرزین گفت: اینکه باید ساز و کار مناسبی تعریف شود، درست است اما نمی‎توانیم نسبت به این مسائل بی‎تفاوت باشیم.

بر اساس این گزارش این لایحه با اکثریت آرا تصویب شد.

انتهای پیام/83004/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول