اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه جمع‎آوری آمارهای ثبتی استانداری گلستان مطرح کرد

سرشماری با تبلت نیازمند تأمین زیرساخت‎ها / به‌کارگیری 900 نیروی آمارگیر در سرشماری کشاورزی

رئیس گروه جمع آوری آمارهای عمومی و ثبتی استانداری گلستان اجرای سرشماری با «تبلت» را منوط به تامین زیرساخت‎ها و تجهیزات موردنیاز عنوان کرد.

سرشماری با تبلت نیازمند تأمین زیرساخت‎ها / به‌کارگیری 900 نیروی آمارگیر در سرشماری کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یوسف نورمحمدی عصر امروز در جمع کارشناسان اداره‌کل آمار و اطلاعات استانداری گلستان اظهار داشت: شیوه جدید سرشماری کشاورزی که به صورت الکترونیکی در سطح کلان کشور برگزار می‎شود برای نخستین بار در سال 1393 استارت خواهد خورد که برخی استان‎ها مبادرت به اجرای این طرح به صورت آزمایشی کرده‎اند.

وی، آمارگیری به وسیله تبلت که روشی الکترونیکی در دسترسی به اطلاعات به هنگام است را یکی از افتخارات بزرگ کشور برشمرد و تصریح کرد: ایران از معدود کشورهایی است که نسبت به سرشماری الکترونیکی اقدام می‎کند.

تجربه جدید مرکز آمار در دستورکار استان‎ها

رئیس گروه جمع‎آوری آمارهای ثبتی استانداری گلستان یادآور شد: تمام طرح‎های جاری و سرشماری عمومی کشاورزی در تجربه جدید الکترونیکی برای سال 1393 عملیاتی خواهد شد.

نورمحمدی با بیان اینکه سال گذشته سرشماری آزمایشی کشاورزی در استان‎های فارس، آذربایجان شرقی و گیلان انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: این نرم‎افزار پس از طراحی و اجرا در سطوح کوچک مشخص شده که قابلیت در سطح وسیع را نیز دارد اما به دلیل اینکه هنوز این نرم‎افزار تکمیل نشده است روند آزمایشی را طی می‎کند و از سال آینده به صورت سراسری اجرا خواهد شد.

طرح اصلی با کمترین مشکلات اجرا می‎شود

وی بیان داشت: در اجرای سرشماری آزمایشی مشکلات نرم‎افزاری، اجرایی و فنی به صورت مکتوب به مرکز آمار ایران اعلام می‎شود تا پس از رفع نقص در سال آینده با کمترین مشکلات طرح اصلی را پیاده کنیم.

استارت سرشماری آزمایشی کشاورزی از 27 مهر تا 29 آبان در گلستان

رئیس گروه جمع‎آوری آمارهای ثبتی استانداری گلستان با بیان اینکه یک کارشناس مسئول فنی و اجرایی در تهران آموزش لازم را دیده است، یادآور شد: بر اساس چارت تشکیلاتی کارشناس آی‎تی، کارشناس طرح و هشت مامور نسبت به اجرای طرح آموزش می‎بینند.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: در سال 1393 بر اساس برآورد مرکز آمار ایران 800 الی 900 نفر نیروی آمارگیر در سرشماری کشاورزی بکارگیری می‎شوند.

وی از برگزاری کلاس آموزشی 12 روزه قبل از اجرای سرشماری کشاورزی خبر داد و بیان داشت: این مرحله از سرشماری از 27 مهر لغایت 29 آبان در دهستان انجیراب شهرستان گرگان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول