اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر مرکز آمار ایران خبر داد

اجرای نخستین سرشماری الکترونیکی کشاورزی با تبلت

ناظر مرکز آمار ایران گفت: در آستانه انجام سرشماری کشاورزی در قالب جدید هستیم که براساس آن روش دستی حذف و داده‎ها از روش الکترونیکی با استفاده از تبلت جمع‎آوری می‎شود.

اجرای نخستین سرشماری الکترونیکی کشاورزی با تبلت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کریم سعیدی‎مهر عصر امروز در جمع کارشناسان اداره‌کل آمار و اطلاعات استانداری گلستان اظهار داشت: هرچه میزان اطلاعات مردم در زمینه اهمیت سرشماری ارتقا پیدا کند در دستیابی به اطلاعات و داده‎های صحیح موفق خواهیم بود و دسترسی به این آمار می‎تواند در بلندمدت و کوتاه‎مدت برای برنامه‎ریزان و سیاست‌گذاران مفید واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات درست حاصل از سرشماری در اختیار مجامع علمی و دانشجویان نیز قرار می‎گیرد و داده‎های حاصل از اطلاعات صحیح قابل دفاع خواهد بود.

داده‎های کشاورزی با تبلت جمع‎آوری می‎شود

ناظر مرکز آمار ایران با بیان اینکه نخستین سرشماری کشاورزی در سال 1352 انجام گرفت، یادآور شد: بعد از اجرای سرشماری در سال‎های 1367، 1372 و 1382 اکنون در آستانه انجام سرشماری کشاورزی در قالب جدید هستیم که براساس آن روش دستی حذف و داده‎ها از روش الکترونیکی با استفاده از تبلت جمع‎آوری می‎شود.

سعیدی‎مهر با بیان اینکه سرشماری کشاورزی در تمام دنیا هر پنج یا 10 سال انجام می‎شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه سرشماری پیشین مستلزم هزینه‎های زیاد و تعدد نیروی انسانی بود پایش این اطلاعات در کشور هر 10 سال یکبار انجام می‎شود.

وی افزود: برای نخستین بار سرشماری آزمایشی کشاورزی از طریق تبلت در 31 استان و در هر استان در یک دهستان به صورت الکترونیکی انجام می‎شود و در صورت موفقیت‎آمیز بودن این طرح در سال 1393 در سطح گسترده و در تمام کشور اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

دستیابی به اطلاعات دقیق و زودهنگام از مزیت‎های سرشماری الکترونیکی است

ناظر مرکز آمار ایران دستیابی به اطلاعات دقیق و زودهنگام را از مزیت‎های سرشماری الکترونیکی برشمرد و خاطرنشان کرد: با تغییر روش دستی به الکترونیکی با کاهش هزینه‎ها و نیروی انسانی مواجه می‎شویم.

سعیدی‎مهر با بیان اینکه طرح‎های آماری در استان و مرکز آمار ایران در پروسه چهار تا پنج ساله مورد مطالعه قرار می‎گیرد، اذعان کرد: کارشناسان زبده در بخش آمار و اطلاعات این طرح‎ها را سال به سال به هنگام می‎کنند که این داده‎ها در سطح دنیا قابل مقایسه است.

انتهای پیام/83001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول