اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سلماس در مجلس:

توسعه معماری اسلامی مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: توسعه معماری اسلامی در مناطق مختلف کشور مورد توجه قرار گیرد.

توسعه معماری اسلامی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی‌اکبر آقایی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی سلماس، اظهار داشت: هویت ایرانی اسلامی در معماری‌ها نباید به فراموشی سپرده شود، بلکه معماران و پیمانکاران باید با عنایت به اهمیت این مسئله و ضرورت حفظ فرهنگ بومی اسلامی در راستای ساخت و ساز فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در شهرسازی، احداث ابنیه مختلف و واحدهای مسکونی این مسئله را مورد توجه قرار دهیم، ادامه داد: در کشور ما دین مبین اسلام از ریشه‌های عمیقی برخوردار است، بنابراین در راستای صیانت از این فرهنگ غنی و متعالی لازم است که در همه زمینه‌ها اقدام کنیم.

آقایی، طرح مسکن مهر دولت نهم و دهم را یکی از طرح‌های موفق و متعالی در کشورمان دانست و بیان داشت: به برکت این طرح خانواده‌های زیادی با وجود مشکلات مالی از نعمت سرپناه برخوردار شدند، به همین دلیل باید ضمن رفع ایرادات احتمالی این طرح و موانع پیش‌رو، برای اجرا و به سرانجام رساندن پروژه‌ها تلاش شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چهره روستاها به دلیل مقام‌سازی‌ و ایمن‌سازی‌های صورت گرفته تا اندازه قابل توجهی نسبت به گذشته تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مختلف مانند طرح هادی روستایی منجر به این شد که صاحبان واحدهای مسکونی در مناطق روستایی به راحتی نسبت به بازسازی و احداث واحدهای خود مبادرت کنند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) حساب 100 را با هدف حمایت از طبقه کم‌بضاعت جامعه در مقوله مسکن راه‌اندازی کرده‌اند، اذعان داشت: برای حمایت از طبقه کم‌برخوردار و خانه‌دار شدن آنها همواره باید تلاش کرده و از این قشر جامعه به انحای مختلف از جمله پرداخت وام‌های با بهره اندک و .. حمایت به عمل آورد.

انتهای پیام/61002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول