اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

عدم مدیریت و تصمیم‌گیری خردمندانه آغاز چالش در معماری است

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور معماری و شهرسازی گفت: عدم مدیریت، تصمیم‌گیری و اندیشیدن خردمندانه آغاز چالش‌های موجود در معماری است که با اصلاح این مؤلفه‌ها می‌توان بیشتر مشکلات را برطرف کرد.

عدم مدیریت و تصمیم‌گیری خردمندانه آغاز چالش در معماری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم جشن جامعه نظام مهندسی که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه موضوع جهانی معماری فرهنگ است، اظهار داشت: برخی از افراد فرهنگ را بخش حیاتی از معماری می‌دانند و معتقدند با بهره‌گیری از توانایی بالقوه فرهنگ می‌توان چالش‌هایی که معماران با آن روبرو هستند، برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه قوانین متعدد شهرسازی مانند احداث و توسعه معابر و حفظ آثار در کشور وجود دارد، اذعان کرد: اگر قانون‌گذار یک قانون مدیریت خردمند فضای سبز در کنار این قوانین تدوین می‌کرد مطمئنا همه این قانون‌ها به درستی در شهرها اجرا می‌شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور معماری و شهرسازی ادامه داد: اکنون باید با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم تلاش کرد تا قوانین حوزه شهرسازی و معماری به مسیر اصلی خود بازگرد تا تحول خوبی در این زمینه اتفاق بیافتد.

مدیریت خردمند فضای سرزمین اصلی‌ترین وظیفه معماران

حناچی با اشاره به اینکه مدیریت خردمند فضای سرزمین اصلی‌ترین وظیفه معماران و طراحان شهری است، افزود: اگر این قانون را در جامعه عملیاتی کنیم می‌توان گفت که بخش عظیمی از وظایف معماران به درستی انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه شهری که تمام شهروندان به طور یکسان و مساوی از امکانات شهری برخوردار باشند در این شهر عدالت اجرا شده است، اضافه کرد: چنین شهری از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور معماری و شهرسازی به زیبایی شهر پاریس اشاره کرد و گفت: علت اصلی زیبایی این شهر به میزان فضایی بستگی دارد که در حوزه قلمرو به طور مساوی در اختیار استفاده‌کنندگان قرار گرفته است.

حناچی با بیان اینکه در هر شهر به میزان سرمایه‌گذاری در حوزه قلمرو عمومی ایجاد جاذبه می‌کند که تحقق این امر نیز موجب تولید ثروت می‌شود، بیان کرد: هر چیزی که موجب کیفی و دائمی در شهر شود ایجاد ثروت می‌کند که متأسفانه این نگاه در شهرهای ما فقیر است هر چند که این طور نبودیم چراکه شهرهایی در کشور داریم که گردشگران سختی سفر را تحمل می‌کنند تا آن را ببینند.

این مسئول با بیان اینکه نباید تصمیمات شهری پشت درهای بسته گرفته شود بلکه باید شفاف باشد، ابراز کرد: هر پروژه و اقدامی که می‌خواهد در شهر صورت گیرد قبل از آغاز عملیات اجرایی آن، اقدامات و منافع این پروژه را به شهروندان اطلاع می‌دهند تا افرادی که منافع‌شان درگیر آن می‌شود با دانستن و فهمیدن مطالبی به انجام این مهم رضایت داشته باشند که تحقق این امر از اقدامات مطلوب در شهر است.

 

توسعه پایدار شهری در گرو تصمیم‌گیری خردمندانه مدیران

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور معماری و شهرسازی یادآور شد: شهری باید کارآیی بالایی داشته باشد که این در مدیریت خردمندانه و خوب محقق می‌شود.

حناچی با اشاره به اینکه توسعه پایدار از مؤلفه‌های مهم در توسعه شهری است،‌ بیان کرد: پیرامون موضوع‌هایی شهری که تصمیم گرفته می‌شود باید همه جانبه باشد تا تأثیرات مثبت آن به مراتب بیشتر باشد.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه در برخی مواقع شیوه‌های تصمیم‌گیری غیر همه جانبه است که این مهم به پایداری توسعه شهری لطمه می‌زند که باید برای رفع این مشکل در انجام هر پروژه‌ای پایداری شهری آن را در نظر گرفت تا عملیاتی کردن یک پروژه موجب پایداری شهر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور معماری و شهرسازی اضافه کرد: یک مدیریت متخصص شهری می‌تواند به پایداری و توسعه شهری کمک بسزایی کند بر این اساس باید در انتخاب درست مدیران شهر دقت کرد.

حناچی با اشاره به اینکه قزوین یک شهر تاریخی و قدمت بسیاری دارد، عنوان کرد: باید قدر این آثار ارزشمند را دانست و با توجه به آن شهر را زیبا کرد چراکه این‌ها سرمایه‌های عظیمی هستند که متأسفانه در برخی موارد مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/77009/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول