اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

ترویج فرهنگ انفاق ثمره فعالیت حلقه‌های صالحین است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت:‌ ترویج فرهنگ حسنه انفاق و نیکوکاری ثمره شایسته شکل‌گیری و فعالیت حلقه‌های صالحین در مجموعه کمیته امداد است.

ترویج فرهنگ انفاق ثمره فعالیت حلقه‌های صالحین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در گردهمایی سرحلقه‌های شجره طیبه صالحین دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: صالحین کسانی هستند که پارسا و کامل بوده و در جهت توسعه‌ رفتار، اخلاق و سیره‌ ائمه‌ اطهار (ع) کوشش می‌کنند.

وی تصریح کرد: کمیته‌ امداد همواره در نهادینه کردن رفتار و اخلاق اسلامی در بین افراد جامعه تلاش کرده به‌طوری ‌که نمونه‌ بارز آن دستگیری از نیازمندان و رسیدگی به امور محرومان است.

زلالی با اشاره به اینکه امدادگران این نهاد مقدس در قالب حلقه‌ صالحین و بسیج نیز در جهت بصیرت‌افزایی و توسعه‌ فرهنگ و اخلاق اسلامی کوشش می‌کنند، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ حسنه‌ انفاق و نیکوکاری از جمله فعالیت‌های این نهاد است تا به جامعه‌ هدف خود که همان مستمندان و محرومان هستند بیشتر و بهتر کمک کنیم.

این مسئول با بیان اینکه متولی مبارزه با فقر فقط مجموعه‌ کمیته‌ امداد نیست، اضافه کرد: بسیاری از خیرین، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و... برای مبارزه با فقر و محرومیت‌زدایی تلاش می‌کنند که تلاش‌های آنان نیز قابل تشکر و قدردانی است.

وی با ذکر این نکته که در بسیاری موارد از گفتن خیلی مسائل و موارد پیش روی مددجویان زیر پوشش به مردم شریف استان معذوریم، بیان کرد: واقعیت امر این است که 31 هزار خانوار زیر پوشش کمیته‌ امداد استان قرار دارند و تأمین همه‌ نیازهای آنان از عهده‌ این نهاد خارج است که از این لحاظ نیازمند مساعدت‌های خیرین و نیکوکاران استان هستیم.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان یادآور شد: کمیته‌ امداد برای احصای نیازهای اساسی خانواده‌های نیازمند در حد توان خود به هر دری می‌کوبد تا قفلی را باز کرده و گره از مشکلات مددجویان بگشاید.

زلالی با بیان اینکه این نهاد مردمی برنامه‌ها و طرح‌های متعددی را برای مرتفع ساختن مشکلات خانوارهای زیر پوشش اجرا می‌کند، ادامه داد: خدمات معیشتی، تحصیلی، درمانی، احداث و تعمیر مسکن، تأمین جهیزیه و... از جمله برنامه‌هایی است که به مددجویان ارائه می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امدادگران کمیته‌ امداد وقتی وجدانشان راحت است که مشکل مستمندی را رفع کرده یا برای حل مسائل آنان از خیرین و نیکوکاران کمک بگیرند.

به گزارش فارس، سرحلقه‌های شجره طیبه صالحین دستگاه‌های استان اردبیل در کمیته امداد گرد هم آمدند و در زمینه بررسی آسیب‌های فقر فرهنگی و اجتماعی در جامعه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/62006/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول