اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استانداری البرز خبر داد

تکمیل زیرساخت‌های لازم برای مقابله با بلایای طبیعی در البرز

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: طرح‌های مربوط به تکمیل زیرساخت‌های لازم برای مقابله با بلایای طبیعی، بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه در این استان با جدیت دنبال می‌شود.

تکمیل زیرساخت‌های لازم برای مقابله با بلایای طبیعی در البرز

ابوالقاسم باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: ایران از نظر جغرافیایی در موقعیتی قرار دارد که وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه در آن از احتمال بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: هر ساله حوادثی در کشورمان به وقوع می‌پیوندد که اگر برای پیشگیری و مقابله با آنها آماده نباشیم، خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری البرز در پاسخ به این پرسش که برای مقابله با بحران‌های غیر‌قابل پیش‌بینی چه اقداماتی در این استان صورت گرفته است، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما آماده‌بودن دستگاه‌های مربوطه و نهادهای خدماتی از جمله اورژانس، مراکز بهداشتی و درمانی و نیروی انتظامی است.

باقری اضافه کرد: در کنار این آمادگی باید از امکانات و تجهیزات لازم نیز برخوردار باشیم و در حال حاضر طرح‌هایی در حوزه تکمیل زیرساخت‌های حیاتی برای مقابله با بلایای طبیعی و حوادث غیر‌مترقبه در دست انجام است که تکمیل آنها با جدیت دنبال می‌شود.

*نخستین بیمارستان صحرایی در البرز آماده شده است

وی ادامه داد: یکی از نیازهای ما بیمارستان صحرایی است که بتوانیم در زمان وقوع بحران، توسط این مرکز به مردم خدمات درمانی و بهداشتی ارائه کنیم که تاکنون یک بیمارستان صحرایی در البرز آماده شده است.

مدیرکل بحران استانداری البرز تصریح کرد: البته یک بیمارستان صحرایی جوابگوی جمعیت و نیاز استان نیست و باید حداقل 2 بیمارستان دیگر در البرز احداث شود که تحقق این مهم نیازمند تامین اعتبارات مالی است.

باقری خاطرنشان کرد: البته در این حوزه اقدامات خوبی داشتیم و شورای هماهنگی مدیریت بحران به طور مرتب در سال‌های اخیر تشکیل جلسه داده که مصوبات خوبی برای آمادگی هر چه بیشتر دستگاه‌های مختلف داشته و آنها اجرایی شده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: در آخرین مصوبات مربوط به شورای فوق، مقرر شد که ایستگاه‌ها و پایگاه‌های اورژانس جدید در استان البرز احداث و راه‌اندازی شده و تجهیزات لازم برای این مراکز از قبیل آمبولانس و تجهیزات پزشکی و درمانی تامین شود که این امر در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار دارد.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول