اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

عظمت غدیر در جامعه تبیین نشده است

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه عظمت غدیر در جامعه تبیین نشده است، گفت: به دلیل رفتارهای فتنه‌انگیز وهابیت و تکفیری‌ها، تبیین مسئله امامت و ولایت مهم‌ترین وظیفه مسلمانان جهان است.

عظمت غدیر در جامعه تبیین نشده است

حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: عید غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی،عید اکبر و یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است.

 وی افزود: مهم‌ترین پیام عید غدیر از سوی خداوند متعال این بوده است که ختم نبوت به معنای ختم امامت و ولایت نیست و جامعه نیاز به امامی دارد که در همه زمینه‌ها نقش پیامبر را ایفا کند.

روحانی با اشاره به اینکه وظیفه پیامبر اجرای احکام دینی و جلوگیری از انحرافات بوده است، بیان داشت: پیامبر نقش تزکیه و تعلیم،تبیین موضوعات دینی،تبیین روایات و موضوعات و تفسیر قرآن را به عهده داشته و بر این اساس با رحلت پیامبر این امر باید ادامه پیدا کند.

 امام جمعه بابل تصریح کرد: پیامبراکرم (ص) در آخرین روزهای حیات خود ماموریت یافت تا مسئله ولایت حضرت علی (ع) را برای همگان ابلاغ کند بنابراین همه مسلمانان موظف هستند این عید را به بهترین نحو تبلیغ کنند.

 روحانی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه باید همانند عید نوروز عید غدیرخم را جشن بگیرند،افزود: خواهران و مادران ما یک ماه قبل از عید نوروز با نظافت منزل، خرید لباس نو شیرینی و شکلات مقدمات دید و بازدیدها را فراهم می‌کنند بنابراین عید غدیر هم همانند نوروز باید گرامی داشته شود.

 وی با اشاره به اینکه ولایت حضرت علی (ع) بالاترین برکات را برای جامعه انسانی به همراه دارد، اذعان داشت: خداوند به برکت ائمه معصومین نعمت‌های زیادی را برای انسان‌ها نازل می‌کند بنابراین باید این مسائل مدنظر قرار گرفته و عظمت این عید را به همگان ابلاغ کنیم.

 امام جمعه بابل تبیین مسئله امامت و ولایت را یکی از پیام‌های مهم غدیر برشمرد و تصریح کرد: این روزها و سال‌ها به دلیل رفتارهای فتنه‌انگیز وهابیت و تکفیر‌ی ها که با مسئله ولایت حضرت علی مخالفت می‌کنند و درصدد هستند این موضوع را زیر سئوال برده و با شبهات دچار تردید کنند موظف هستیم از این مسئله دفاع کنیم.

 روحانی خاطر نشان کرد: مسئله ولایت و امامت باید در قلوب مسلمانان و نسل جوان تحکیم شود تا با تحکیم امامت به رسالت خود عمل کنیم همان گونه که عالمان زیادی همچون علامه امینی در زمان حیات خود نقش غدیر را برای اقشار مختلف تبیین کردند.

 انتهای پیام/86009/صا30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول