اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شامگاه جمعه هفته جاری صورت می‌گیرد

برگزاری جشن بزرگ مردمی عید غدیر در بوستان آزادی شیراز

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس از برگزاری جشن بزرگ مردمی عید غدیر سوم آبان ماه شامگاه جمعه این هفته در بوستان آزادی شیراز خبر داد.

برگزاری جشن بزرگ مردمی عید غدیر در بوستان آزادی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر و با گرامیداشت دهه ولایت اظهار داشت: واقعه غدیرخم به عنوان مقطعی خاص از زندگی مولا علی (ع) دارای اهمیت و درخشندگی در تاریخ اسلام است و کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از وقوع و کثرت راویان استحکامی نظیر این رویداد مهم را داشته باشد.

وی از اجرای ویژه برنامه‌های متنوع همزمان با دهه ولایت در سطح بیش از یک‌هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان خبر داد و تصریح کرد: کانون‌های مساجد در راستای انجام رسالت خطیر خود ویژه برنامه‌های دهه ولایت را با اجرای برنامه‌هایی نظیر حفظ خطبه غدیر و نمایشگاه‌های کتاب با موضوع ولایت همراه با مسابقات کتابخوانی برگزار می‌کنند و به منظور باشکوه برگزار شدن این برنامه‌ها بنرهای اطلاع‌رسانی برای نصب در مساجد توزیع شده است.

نیازی با اشاره به برگزاری مراسم جشن بزرگ عید غدیر در بوستان آزادی شیراز ادامه داد: این مراسم شامگاه جمعه سوم آبان ماه از ساعت 18:30 برپا می‌شود که شامل اجرای سرود، مسابقات و مداحی عید غدیر است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشن عید غدیر همراه با تجلیل از شخصیت والای حضرت آیت‌الله‌العظمی سید کرامت‌الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس مدرسه خان شیراز و مدافع حریم ولایت در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) شیراز، گفت: این مراسم از ساعت 9:30 تا 11:30 صبح روز پنج‌شنبه دوم آبان ماه مصادف با روز عید غدیر برگزار می‌شود.

این مقام فرهنگی از برپایی دوره‌های فرقه‌شناسی همزمان با دهه ولایت خبر داد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ علوی و آشنایی نسل جوان و نوجوان با معارف غدیر و اهل بیت (ع) ائمه جماعات و روحانیون کانون‌های مساجد فارس در سخنرانی‌ها به بررسی و تبیین اهمیت جایگاه غدیر می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: بنا به برنامه‌های اعلام شده در بیشتر کانون‌ها نیز برنامه‌هایی نظیر توزیع نقل و شیرینی، اجرای مسابقات همراه با اهدای جوایز، ختم صلوات و ذکر یا علی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی نیز تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/2448/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول