اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام صدا و سیمای گلستان خبر داد

پخش مستقیم اجلاس پیرغلامان از شبکه‎های سراسری، پرس‎تی‎وی و العالم

قائم‌مقام صدا و سیمای گلستان گفت: به غیر از شبکه‎های مختلف رادیو و تلویزیونی در داخل کشور، شبکه‎های پرس‎تی‎وی و العالم هم گزارش‌های مستقیمی از برگزاری مراسم برای علاقه‎مندان در سراسر جهان پخش خواهند کرد.

پخش مستقیم اجلاس پیرغلامان از شبکه‎های سراسری، پرس‎تی‎وی و العالم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی حمزه‎ای بعد از ظهر امروز در جلسه ساماندهی نیروهای صداوسیما در یازدهمین دوره اجلاس پیرغلامان حسینی در سالن اجتماعات صداوسیمای گلستان اظهار داشت: استان گلستان میزبان یک اتفاق مهم فرهنگی است و با عنایت به اینکه این اجلاس برای دومین بار در سطح کشور به صورت بین‎المللی برگزار می‌شود و 24 مهمان خارجی در کنار پیرغلامان داخلی در این اجلاس حضور دارند شایسته است با فرهنگ متناسب با شان و منزلت این عزیزان  میزبانی کنیم و قطعا فرهنگ مورد نظر با فرهنگ اسلام ناب محمدی و فرهنگ به‌جامانده از عاشورای حسینی عجین است.

فضای گلستان عاشورایی می‎شود

وی خاطرنشان کرد: اینک استان گلستان به پیشواز محرم و صفر می‎رود، محرم و صفری که به فرموده امام خمینی(ره) می‎تواند بقا و ثبات اسلام و نظام را به دنبال داشته باشد، لذا همه ما باید قدر این موهبت الهی را بدانیم و فضای استان را عاشورایی و روحانی کنیم تا به برکت حضور خادمان واقعی آقا اباعبدالله الحسین فرزندان‌مان با فرهنگ ایثار و شهادت و مهمتر از همه در فرهنگ آزادگی و آزاده زیستن آشنا و به مسیر قرب الهی نزدیک‎تر شوند.

پخش مستقیم اجلاس از شبکه‎های سراسری، شبکه پرس‎تی‎وی و العالم

قائم‌مقام صدا و سیمای گلستان خاطرنشان کرد: این اجلاس برای تهیه‎کنندگان، مستندسازان، گزارشگران و خبرنگاران هم فرصتی مناسب خواهد بود تا با حضور مهمانان بزرگی که از کشورهای مختلف از جمله پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، مصر، کشمیر، عراق، آذربایجان، هندوستان و لبنان در استان حضور دارند برنامه‌های متنوع و پرمحتوایی را تهیه کنند و برای پخش از شبکه‎های مختلف صدا و سیما در اختیار مسئولان قرار دهند تا ضمن انجام وظایف کاری در ارتقای سطح فرهنگ عاشورایی و حسینی جامعه که قطعا مسیر اهداف متعالی را برای اقشار و اقوام مختلف هم سهم تاثیرگذاری داشته باشند.

حمزه‎ای ادامه داد: امکانات لازم برای تهیه و پخش برنامه‎های مختلف اجلاس چه به صورت زنده و چه به صورت ضبطی آماده است و همکاران ما در حوزه‎های مختلف صدا و سیما و خبر در تعامل با مسئولان فنی مرکز هیچ دغدغه‎ای برای تهیه برنامه نخواهند داشت.

وی با اشاره به حضور دو اکیپ از تهران و استان سمنان به منظور همکاری با واحد پشتیبانی و فنی مرکز برای پوشش مناسب و باکیفیت برنامه‎های یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی تصریح کرد: به غیر از شبکه‎های مختلف رادیو و تلویزیونی در داخل کشور شبکه‎های پرس‎تی‎وی و العالم هم گزارش‎های مستقیمی از برگزاری مراسم برای علاقه‎مندان در سراسر جهان پخش خواهند کرد و گزارشگران و خبرنگاران مرکز با شبکه‎های تلویزیونی سراسری و مراکز استان‎ها در ارتباط خواهند بود و آخرین اتفاقات برنامه‎های اجلاس را به سمع‌ونظر هموطنان خواهند رساند.

به گزارش فارس، شمارش معکوس برای برگزاری یازدهمین اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در گلستان کلید خورد و اکنون نگارستان ایران مهیای میزبانی یک اجلاس بزرگ از جنس محرم و عاشوراست.

بیش از 600 مداح، خطیب، پیرغلام برای حضور در یازدهمین اجلاس بین‎المللی حسینی وارد گلستان می‎شوند تا سینه‎های مالامال از عشق به امام حسین(ع) را با شعور معنوی جلا دهند و دینداری، ولایت‌مداری و ایثار را در قالبی زیبا برای جهانیان روایت کنند.

شماری از مداحان، پیرغلامان و دلباختگان مکتب سیدالشهدا(ع) قرار است تا از فردا طنین دلنواز شور و شعور حسینی را از دارالمومنین گرگان به گوش جهانیان برسانند.

پیشینه تاریخی گلستان در ولایت‌مداری و حب به اهل‎بیت(ع) کاملا مشهود است چراکه از قدیم‎الایام مأمنی برای ذریه حضرت زهرا(س) بوده و به این مهم مباهات می‎کند.

استمرار این عاشقی را می‎توان در میزبانی از محبان سیدالشهدا (ع) در قالب کاروان یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی به تماشا نشست.

برگزارکنندگان اجلاس یازدهم در تلاش هستند تا روند برگزاری این مراسم بین‎المللی نسبت به سال‎های گذشته متکامل‎تر شود، برنامه‌ای که در این اجلاس تدبیر شده تجلیل از پیرغلامانی است که حداقل 70 سال دارند حتی از نوغلامان، هنرمندان عاشورایی، پژوهشگر عاشورایی، شاعر عاشورایی، مداحان جوان تاثیرگذار عاشورایی، فیلمساز و ناشر عاشورایی در این اجلاس تقدیر می‌شود.

مراسم استقبال از مهمانان داخلی و خارجی یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی سه‌شنبه ساعت 15 در بارگاه امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان انجام می‎شود.

آغاز رسمی این اجلاس روز چهارشنبه صبح و عصر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی کلید زده می‎شود و اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی نیز روز جمعه 18 آبان در مصلای گرگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2307/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول