اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی:

بازنشستگان آینه تمام‎نمای فعالیت و تلاش‌ هستند

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بازنشستگان آینه تمام‎نمای فعالیت و تلاش‌ بوده که با انباشتی از تجربه و تخصص در انتظار دیده شدن از سوی خانواده و جامعه خویش هستند.

بازنشستگان آینه تمام‎نمای فعالیت و تلاش‌ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌حسن اکبری‌مطلق عصر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان و ورزشکاران مدال‌آور خانواده بهزیستی اظهار داشت: از سال 86 تعیین روز بازنشستگان در تقویم رسمی کشور، در پی پیشنهاد نام‎گذاری روزی برای بازنشستگان دولت از سوی سازمان بازنشستگی کشوری و به منظور ارج نهادن به مقام بازنشستگان در25 ذی‌الحجه به عنوان بهترین روز سال به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: علت انتخاب این روز از سوی سازمان بازنشستگی کشوری،‌ شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است عنوان شده است.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان، افزود: در دین مبین اسلام خانواده یکی از ارکان مهم جامعه محسوب می‌شود.

اکبری‌مطلق با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده در اسلام مورد تایید و تاکید قرار گرفته است، یادآور شد: خانواده به عنوان آسیب‌پذیرترین نهاد جامعه اگر دچار مشکلی شده و به دامن جامعه منتقل شود غیرقابل کنترل بوده و جامعه را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌کند.

وی با بیان اینکه هر انسانی نماینده شخصیت خودش است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در جامعه‌ای به دور از مشکلات زندگی کنیم باید به ظرفیت دین مبین اسلام عمل کنیم.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: توصیف اجتماعی هر جامعه‌ای ریشه در دین آن جامعه دارد.

اکبری‌مطلق متذکر شد: امروز روز خانواده و تکریم آنانی است که تکلیف را تمام کرده و سکان خانواده و جامعه را در سایه همت بلند خود به دست جوانان سپردند.

وی ادامه داد: بازنشستگان آینه تمام‎نمای فعالیت و تلاش‌ بوده که با انباشتی از تجربه و تخصص در انتظار دیده شدن از سوی خانواده و جامعه خویش هستند.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مراسم از 166 بازنشسته تجلیل می‌شود، افزود: در مجتمع الزهرا(س) بیرجند یک نفر به عنوان نماینده انتخاب شده و به عنوان مجمع بازنشستگان بهزیستی، بازنشستگان می‌توانند مشکلات خود را با این نماینده در میان بگذارند.

اکبری‌مطلق در ارتباط با بنیاد فرزانگان و پیشکسوتان یادآور شد: این بنیاد با هدف پیگیری امور اداری مصوبات مربوط به شورای ساماندهی سالمندان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: بهزیستی خراسان جنوبی به عنوان یکی از سازمان‌های متولی امور سالمندان خدماتی در زمینه نگهداری، مراقبت، خدمات در منزل و حمایت از سالمندان محروم را برعهده دارد.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی اذعان داشت: هدف نهایی بنیاد فرزانگان و پیشکسوتان این است که زمینه سلامتی و تندرستی بازنشستگان را در دوره سالمندی فراهم کند.

انتهای پیام/69017/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول