اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند:

تبیین فرهنگ کتابخوانی مستلزم مشارکت همگانی است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برای آحاد مردم جامعه بسیار مهم تلقی می‌شود، گفت: تبیین این فرهنگ نیازمند مشارکت همگانی است.

تبیین فرهنگ کتابخوانی مستلزم مشارکت همگانی است

محمود کاظم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با تبریک پیشاپیش هفته کتاب اظهار کرد: امروزه پیشرفت و رشد جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب نمی‌توان مورد بحث و بررسی قرار داد و از این رو فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از شاخص‌ها و موضوعات اساسی فرهنگی است که اشاعه و تعمیق آن در جامعه امری ضروری است.

وی یادآور شد: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برای آحاد مردم جامعه بسیار مهم تلقی می‌شود و تبیین این فرهنگ نیازمند مشارکت همگانی است.

کتاب‌خوانی مسیری به سمت موفقیت و پیشرفت افراد است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند تصریح کرد: باید بدانیم که مطالعه، کتاب و کتابخوانی در تمام زمینه‌ها تاثیر مستقیم دارد و اگر این دیدگاه در مردم وجود داشته باشد فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به آسانی و به مرور زمان در جامعه تبیین و نهادینه می‌شود.

کاظم‌زاده افزود: کتاب و کتابخوانی مسیری به سمت موفقیت و پیشرفت افراد و جامعه اسلامی است چراکه از طرفی آموزه‌های دینی بر این مهم تاکید داشته و از طرفی مطالعه سبب علوم‌افزایی و بصیرت‌افزایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولیان بحث کتاب و کتاب‌خوانی باید آن‌طور که شایسته است فضا، امکانات و بسترهای لازم را برای تبیین و تعمیق فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام/69003/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول