اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند:

فعالان عرصه کتاب بیرجند تجلیل می‌شوند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند گفت: به مناسبت هفته کتاب فعالان عرصه کتاب شهرستان بیرجند تجلیل می‌شوند.

فعالان عرصه کتاب بیرجند تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود کاظ‌م‌زاده سه شنبه‌شب در جلسه برنامه‌ریزی هفته کتاب بیرجند که با حضور روسای کتابخانه‌های این شهرستان همراه بود، اظهار کرد: وقتی صحبت از کتاب و کتابخوانی به میان می‌آید پای یک فرهنگ در میان است و آن هم فرهنگی که امروز به شدت نیازمند نهادینه شدن آن در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه برای ترویج و تبیین فرهنگ کتاب و مطالعه نیازمند خرد جمعی، اطلاع‌رسانی گسترده و تلاش جهاد‌گونه هستیم، ادامه داد: در این راه باید از تمامی ظرفیت‌ها و بسترهای موجود در شهرستان بیرجند نهایت بهره را ببریم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند تصریح کرد: مسئولان کتابخانه‌های سطح شهرستان ضمن سرویس‌دهی مناسب به مراجعه‌کنندگان و اعضا باید فرصت‌ها و زمینه‌های معرفی بهتر و بیشتر کتاب و کتابخوانی را در داخل کتابخانه‌ها و فضای خارج از کتابخانه‌ها شناسایی کرده و برای آنها برنامه‌ریزی کنند.

کاظم‌زاده در ادامه از برگزاری مراسم بزرگداشت هفته کتاب در این شهرستان خبر داد و افزود: در این مراسم فعالان عرصه کتاب نیز تجلیل می‌شوند.

وی یادآور شد: فعالان عرصه کتاب شهرستان شامل اعضای فعال، کتابدار و مسئول نمونه کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی، کتابداران برتر فرهنگی، کتابداران پیشکسوت، نویسندگان و مولفان برگزیده شهرستان، عوامل کتابخانه‌های برتر فرهنگی و حافظان قرآن و قرآن‌پژوهان عضو کتابخانه‌ها هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند با اشاره به اینکه به مناسبت هفته کتاب در این شهرستان برپایی نمایشگاه با موضوع عاشورا در یکی از کتابخانه‌های بیرجند انجام می‌شود، گفت: دانشجویان، دانش‌آموزان و نونهالان مهدهای کودک نیز طی این هفته از کتابخانه‌های سطح شهرستان بازدید می‌کنند.

کاظم‌زاده خاطرنشان کرد: جلسات تشریح و بررسی کتب مولفان شهرستان با اولویت موضوعات دینی، ارزش‌های انقلاب اسلامی و جهاد اقتصادی با توجه به دهه پیشرفت و عدالت با حضور مولفان و صاحب‌نظران بیرجندی در هفته کتاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/69003/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول