اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

حب امام حسین(ع) تکفیری‌ها را در براندازی اسلام ناتوان کرده است

امام جمعه شاهین‌دژ علاقه به امام حسین(ع) را عامل شکست توطئه‌های غرب و تکفیری در سرنگون‌سازی پرچم اسلام عنوان کرد.

حب امام حسین(ع) تکفیری‌ها را در براندازی اسلام ناتوان کرده است

 حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با استناد به آیات قرآنی به تشریح عظمت و جایگاه والای امام حسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: قیام عاشورا و نهضت کربلا سرشار از مفاهیم عظیم و درس‌های ماندگار برای بشریت است که اگر به درستی در جامعه تبیین و آشکار شود، می‌تواند ثمرات و برکات متعددی در جامعه بر جای گذارد.

وی بر لزوم معرفت‌افزایی مسلمانان در این ایام نسبت به شخصیت و سیره امام حسین(ع) و دلیل اصلی قیام ایشان تأکید و آن را لازمه برگزاری مراسم در شأن ایشان عنوان کرد.

حرارت عشق به امام حسین(ع) قابل سرد شدن نیست

باقری با استناد به آیه 165 سوره بقره در باب فضیلت و جایگاه امام حسین(ع) گفت: از مضمون این آیه چنین استنباط می‌شود که «... هر کس به امام حسین(ع) محبت داشته باشد، مثل آن است که به خداوند محبت دارد و همچنین هر که به خداوند محبت دارد، به امام حسین(ع) نیز عشق و محبت دارد» و این اوج عظمت ایشان را در نزد پروردگار نشان می‌دهد.

وی همچنین به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نیز اشاره کرد و گفت: قتل امام حسین(ع) حرارتی در دل‌های مومنان پدید آورده است که این عشق و حرارت تا ابد هرگز سرد نخواهد شد به‌طوری که توطئه متوکل عباسی با به آب بستن و شخم زدن قبر شریف ایشان، تنوانست ذره‌ای حب و عشق مردم را نسبت به امام خود کمرنگ کرده و یا از بین برد.

محرم عامل شکست توطئه‌های تکفیری‌ها در سرنگون‌سازی پرچم اسلام است

امام جمعه شاهین‌دژ افزود: این حب و علاقه به امام حسین(ع) افول‌ناپذیر بوده و تا ابد ادامه خواهد داشت، تا جایی که اکنون تکفیری‌ها و غرب را مجبور به اقرار ناتوانی خود در براندازی پرچم اسلام و سرنگونی آن کرده است.

وی محرم را عامل شکست توطئه‌های دشمنان در سرنگونی پرچم اسلام عنوان کرد و افزود: مردم با الگوپذیری از حرکت این امام بزرگوار ایستادگی در برابر ظلم و کسب رضای الهی را بر ذلت در برابر دشمنان و آسایش دنیوی ترجیح می‌دهند.

باقری در ادامه تصریح کرد: از تمامی عزاداران مکتب عاشورا درخواست داریم تا مراسم سوگواری را در شأن و منزلت امام حسین(ع) برگزار کنند و با برخی اقدامات خود اصل این نهضت و قیام را زیر سوال نبرند.

انتهای پیام/61006/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول