اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

نیروی انسانی کارآمد در حوزه و دانشگاه تولید می‌شود

امام جمعه فردوس گفت: نیروی انسانی کارآمد در دو مرکز مهم حوزه و دانشگاه تولید می‌شود.

نیروی انسانی کارآمد در حوزه و دانشگاه تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی فردوس برگزار شد، اظهار کرد: نیاز به نزدیکی و ارتباط فراوان بین حوزه و دانشگاه به دلیل اهمیت تاثیرگذاری این دو قشر در جامعه است.

وی افزود: خواص جامعه را علمای دینی و اساتید دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند و نیروی انسانی کارآمد نیز از این دو مرکز مهم تولید می‌شود.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: اگر بین دو مرکز مهم حوزه و دانشگاه ارتباط قوی و محکمی وجود داشته باشد در رسیدن به اهداف بلند، توفیقات بیشتری نصیب‌مان می‌شود.

بابایی یادآور شد: در اوایل انقلاب تنها 160 هزار دانشجو و 10 دانشگاه در کشور فعال بود ولی امروز 3 میلیون و 700 هزار دانشجو در  2 هزار و 400 دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی به پذیرش دوهزار و 90 مقاله دانشجویان ایران در مجامع علمی دنیا اشاره کرد و گفت: امروز به برکت پیشرفت‌های علمی دانشجویان و دانشمندان ایرانی در ردیف هفت کشور صنعتی جهان قرار داریم.

امام جمعه فردوس افزود: انقلاب ما انقلابی فرهنگی است که به علم، تعهد و تخصص بها داده و باید روزی برسد که جهان در قلمرو اسلام ناب محمدی قرار گیرد.

بابایی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: انسان‌های عابدی که به دنبال معنویت می‌روند ولی تخصص ندارند و دانشمندانی که تخصص دارند ولی غیرت دینی ندارند دو گروهی بودند که کمر پیغمبر را شکستند، بنابراین علم و دانش باید با معنویت همراه باشد.

روحیه پژوهش محوری باید در جامعه رواج یابد

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: باید روحیه و رویکرد پژوهش محوری در جامعه رواج یابد.

محمدعلی عبداله‌زاده گفت: امروز دانایی مهم‌ترین محور و شاخص توسعه هر جامعه و ملت است و گسترش دانایی به میزان دسترسی آسان به منابع علمی موثق بستگی دارد.

وی افزود: ترسی که امروز غرب از ما دارد به سبب ارتقای دانش علمی، رشد فزاینده علمی و وجود نیروی متخصص و نخبه است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی به رشد مراکز علمی و دانشگاهی در فردوس اشاره و تصریح کرد: شهرستان فردوس در حال تبدیل شدن به یک پایگاه علمی بزرگ است و این مسئله می‌تواند عامل مهمی در توسعه پایدار شهرستان باشد.

عبداله‌‌زاده یادآور شد: بسیاری از مشکلات موجود در کشور و نیز کارهای آغاز شده و در حال اجرا، به سبب عدم پژوهش و کار کارشناسی شده در این امور است.

در این مراسم از اساتید و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/69007/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول