اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوسف:

جاده معدن قلعه‌زری به شهداد بازگشایی شود

فرماندار خوسف خواستار تامین اعتبار برای بازگشایی جاده معدن قلعه‌زری به شهداد کرمان شد.

جاده معدن قلعه‌زری به شهداد بازگشایی شود

مهدی فرجامی فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خوسف، خواستار تامین اعتبار برای بازگشایی جاده معدن قلعه‌زری به شهداد کرمان شد و اظهار داشت: با بازگشایی این جاده مسیر استان خراسان جنوبی به استان کرمان 90 کیلومتر کمتر می‌شود.

وی افزود: این جاده نه تنها سیاسی نبوده، بلکه راهی کاملا اقتصادی و اجتماعی است که اثرات مثبتی به ویژه در حوزه اقتصاد و صنعت بر منطقه دارد.

فرماندار خوسف تصریح کرد: بازگشایی این جاده بر ترانزیت کالا از کشور به سمت افغانستان نیز موثر بوده و سبب تسهیل و افزایش این امر می‌شود.

فرجامی‌فرد با اشاره به وجود معادن سرشار آهن و مس در کوه‌های منطقه قلعه‌زری گفت: بازگشایی این جاده سبب افزایش سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در منطقه می‌شود که افزایش اشتغال و به تبع آن کاهش معضلات اجتماعی را در پی‌دارد.

وی متذکر شد: در شرایطی که خشکسالی بر منطقه حاکم شده و سطح آب‌های زیرزمینی نیز در حال کاهش است، بهترین و موثرترین راه برای مقابله با مشکل کم آبی، کاهش وابستگی روستاییان به آب است که یکی از راه‌های موجود فعال کردن بخش صنعت و معدن شهرستان و کاهش وابستگی به کشاورزی و دامداری است.

این مسئول ادامه داد: دهستان قلعه‌زری از توابع بخش جلگه ماژان خوسف یکی از قطب‌های معدنی شهرستان است که پتانسیل بسیار بالایی در این حوزه دارد.

فرجامی‌فرد اذعان داشت: باید کمک کنیم تا موانع را از پیش‌روی صنعت و معدن شهرستان و سرمایه‌گذاران این بخش برداریم و زمینه توسعه و رونق بیش ازپیش این بخش را فراهم کنیم که بازگشایی این جاده می‌تواند گام بلندی برای رسیدن به اهداف مدنظر باشد.

انتهای پیام/69020/ح20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول