اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوسف خواستار شد

استقرار دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق مستقل در شهر خوسف

فرماندار خوسف گفت: مسئولان پیگیری‌های لازم را برای استقرار دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق مستقل در شهر خوسف انجام دهند.

استقرار دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق مستقل در شهر خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، مهدی فرجامی‌فرد عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان با گرامیداشت هفته ثبت احوال، با بیان لزوم ثبت به موقع وقایع حیاتی اظهار داشت: اسناد سجلی مهم‌ترین سند هویتی یک فرد در هر جامعه است که نقش اساسی در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خرد و کلان آن جامعه محسوب می‌شود و به همین دلیل اجرای دقیق و به موقع ثبت وقایع حیاتی می‌تواند در پردازش اطلاعات و آمار موثر و مفید باشد.

وی افزود: ثبت احوال یک نهاد حاکمیتی است که نقش مهمی در بحث هویت ایرانی‌ها دارد و در واقع نگهبانان هویت ملی ایرانی‌ها است.

فرماندار خوسف با تقدیر و تشکر از زحمات رئیس اداره ثبت احوال خوسف تصریح کرد: اداره ثبت احوال خوسف با وجود کمبود نیروی انسانی اقدامات بسیار خوبی را در زمینه تجهیز دستگاه‌های جدید و به‌روز انجام داده است و اکنون با پیگیری‌های انجام شده، ثبت وقایع حیاتی اعم از ولادت و فوت در شهرستان خوسف انجام می‌شود و مردم می‌توانند از مزایای دولت الکترونیک در بخش ثبت احوال شهرستان خوسف بهره‌مند شوند.

وی همچنین بار دیگر خواستار پیگیری مسئولان برای استقرار دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق مستقل در شهر خوسف شد.

مهدی فرجامی‌فرد ادامه داد: با توجه به ضرورت ثبت به موقع وقایع حیاتی، خانه‌های بهداشت با همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی هر روستا موظفند آمار دقیق و به روز ولادت و وفات را به ثبت احوال اعلام کنند.

وی همچنین با اشاره به آمار ولادت و فوت در سطح کشور افزود: آمار ارائه شده هشداردهنده است و هنوز هم با کاهش موالید در سطح شهرستان مواجه هستیم و افزایش وفات نیز نشان‌دهنده پیر شدن جمعیت است و ضروری است بحث فرهنگ‌سازی و افزایش جمعیت به ویژه در روستاها با جدیت بیشتری پیگیری شود.

فرماندار خوسف ادامه داد: با کمال تاسف اکنون افزایش سن ازدواج را در بین جوانان شاهد هستیم و دستگاه‌های فرهنگی با کمک نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط باید زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

فرجامی‌فرد تاکید کرد: ازدواج در سن مناسب باید در جامعه نهادینه شود تا از بروز معضل‌های اجتماعی ناشی از عدم ازدواج یا افزایش سن ازدواج در بین جوانان جلوگیری کنیم.

وی اشتغال را مهم‌ترین چالش امروز جوانان دانست و افزود: باید با اتخاذ تدابیر لازم و حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران با توجه به پتانسیل‌های شهرستان، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فراهم و از مهاجرت آنان جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش 24 درصدی موالید در خوسف، اضافه کرد: نسبت موالید پسر به دختر در شهرستان خوسف 108.5 درصد است و از این لحاظ و همچنین زادوولد روستایی بالاترین رتبه کشوری را دارد و این امر به دلیل زندگی سنتی حاکم در شهر و به‌ویژه روستاهای این شهرستان است.

انتهای پیام/69020/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول