اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

رئیس جمهور علت کارت زردهای وزرا را پیگیری کند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: رئیس جمهور به جای بی‌اعتنایی به نظر نمایندگان مجلس علت کارت زردهای داده شده به وزرا را پیگیری کند.

رئیس جمهور علت کارت زردهای وزرا را پیگیری کند

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به سخن رئیس جمهور در جمع هنرمندان مبنی بر این‌که حتی اگر وزرا باز هم از مجلس کارت زرد بگیرند ما به کار خود ادامه می‌دهیم و نگران کارت زرد مجلس نیستیم، اظهار داشت: این جملات برای همکاری و تعامل دو قوه مناسب نبوده و نیست.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور به جای بیان این‌گونه عبارات علت کارت زرد‌های داده شده به وزرا را پیگیری می‌کردند بهتر بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از وجود سعه‌صدر در تعاملات بین دو قوه اشاره کرد و افزود: این کارت زرد‌ها جزو اختیارات قانونی مجلس محسوب می‌شود.

عبادی با بیان این‌که مجلس فعلی نسبت به دولت گذشته هم کارت زردهایی داشته و علاوه بر آن استیضاح و سوال از رئیس جمهور را هم داشته است، اضافه کرد: در آن زمان بسیاری از افرادی که امروز در مجموعه این دولت هستند مجلس را برای این موضوع تشویق می‌کرده و اکنون هم چیزی عوض نشده و مجلس همان مجلس است.

وی یادآور شد: هیچ یک از نمایندگان مجلس این موضوع را که هر آن چه مجلس در ادوار گذشته تایید کرده درست بوده را قبول ندارند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس همواره استیضاح‌ها و کارت زرد‌ها را داشته و این موضوع تازه‌ای نبوده که برخی از افراد نسبت به این موضوع واکنش شدید نشان داده و یا بگویند که این‌ها مهم نیست.

عبادی افزود: اگر مجلس کارت زرد ندهد، سوال نکند و استیضاح هم نباید بکند چون برای بعضی‌ها ناخوشایند است پس اختیارات و نظارت قانونی نمایندگان چه می‌شود.

وی با بیان این‌که مجلس با دولت خیلی خوب آغاز کرد و رای بالایی به وزرای ایشان داد، تصریح کرد: این آغاز بسیار خوب مجلس با قوه مجریه بوده زیرا رویکرد کلی این مجلس اعتدال است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شعار اعتدال که مردم به آن رای داده و سبب خوشحالی مجلس فعلی شده است، اذعان داشت: اما در ادامه برخی از افراطی‌گری‌ها که در انتصاب‌ها دیده شد سبب ایجاد نگرانی‌هایی شد.

عبادی ادامه داد: انتصاب برخی از افراد افراطی که در فتنه 88 نقش داشتند سبب نگرانی مجلس شده که مبادا دولت از اعتدال خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: بنده اگر چه با همه کارت زردهایی که مجلس داده همراهی نکرده‌ام ولی خرد و نظر جمعی مجلس را پذیرا هستم.

انتهای پیام/22481/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول