اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

وقف آرامش روحی و روانی را در جامعه فراهم می‌کند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: وقف بسیاری از گره‌هایی که در اجتماع وجود دارد را بازگشایی و یک آرامش روحی و روانی را در جامعه فراهم می‌کند.

وقف آرامش روحی و روانی را در جامعه فراهم می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: وقف به عنوان یک صدقه جاریه محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که وقف در طول زندگی انسان در دنیا منبع خیر و برکت است، افزود: این عمل صالح بعد از مرگ انسان نیز موجبات خیر و برکت را برای فرد واقف فراهم می‌کند.

وقف منشاء برکت برای واقف و جامعه است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که خداوند در دنیا انسان را نسبت به داشته‌هایش مورد امتحان قرار می‌دهد، تصریح کرد: هر کار خیر و عمل صالحی که صورت می‌پذیرد بازتاب مثبت و هر کار زشت و ناپسندی که انجام می‌گیرد بازتاب منفی بر جامعه می‌گذارد.

عبادی ادامه داد: وقف در دنیا و آخرت برکات زیادی برای واقف و جامعه به همراه دارد.

وی با بیان این‌که وقف بسیاری از گره‌هایی که در اجتماع وجود دارد را بازگشایی می‌کند، یادآور شد: وقف موجبات آرامش روحی و روانی را در جامعه فراهم می‌کند.

نیات وقف باید حساب شده صورت گیرد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: با انجام این عمل صالح افراد نیازمند با فکر این‌که مورد توجه آحاد جامعه هستند به آرامش روحی و روانی دست می‌یابند.

عبادی با بیان این‌که وقتی وقف صورت می‌گیرد باید حساب شده و دقیق باشد، متذکر شد: فرد واقف و خیر باید با مشارکت مشاورین مربوطه در این حوزه وقف‌نامه حساب شده‌ای بنویسد و تنظیم کند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات اموال وقف شده با نیتی وقف می‌شود که کار را برای متولیان آن بسیار سخت می‌کند.

نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ وقف بسیار مهم است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیات واقفان باید با نیاز کنونی جامعه همراه بوده و حساب شده صورت گیرد.

عبادی نقش رسانه‌ها را در گسترش فرهنگ وقف بسیار مهم دانست و افزود: نشان دادن جایگاه وقف توسط رسانه‌ها، واعظان، روحانیون و مراجع تقلید در جامعه بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان این‌که وقف‌هایی که در گذشته انجام شده باید درست اداره شود، اذعان داشت: با انجام این عمل افراد برای وقف کردن رغبت بیشتری پیدا می‌کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد درست اداره کردن موقوفات بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/22481/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول