اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد نهبندان خبر داد

بهره‌مندی 800 مددجوی امداد نهبندان از آموزش‌های فنی ‌و‌ حرفه‌ای

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نهبندان گفت: 800 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی نهبندان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 800 مددجوی امداد نهبندان از آموزش‌های فنی ‌و‌ حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی، علی قریب با بیان اینکه برای برگزاری این دوره‌های آموزشی بیش از 251 میلیون ریال هزینه شده است، اظهار داشت: تنها راه رفع مشکلات محرومان و نیازمندان، توانمندسازی آنان با رویکرد اشتغال است و ارائه آموزش‌های خودکفایی در کمیته امداد را در ایجاد اشتغال پایدار، بسیار مهم عنوان کرد.

وی تصریح کرد: آموزش‌های دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت، طرح استاد شاگردی و حرفه آموزی از سرفصل‌های ارائه شده در این دوره‌های آموزشی بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان با بیان اینکه کاریابی برای مددجویان آماده به‌کار و ایجاد زمینه‎های لازم برای جذب مددجویان آموزش‎دیده در بازار کار از برنامه‌های این نهاد برای خودکفایی مددجویان است، ادامه داد: این نهاد آمادگی دارد در رابطه با اعزام به تهران مجریان طرح‌های خوداشتغالی برای بهره‌مندی و آموزش پیشرفته آنان با تقبل تمام هزینه‌ها گام بردارد.

پرداخت بیش‌از یک‌‌میلیارد ریال تسهیلات کارانگیزی به مددجویان امداد

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نهبندان از پرداخت یک‌میلیارد و 610 میلیون ریال تسهیلات کارانگیزی و توان‌افزایی به مددجویان توسط کمیته امداد امام خمینی نهبندان خبر داد.

قریب با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی در بحث اشتغال حول سه محور کار انگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی فعالیت می‌کند، اذعان داشت: در اعطای تسهیلات کار انگیزی، در حال حاضر رسیدن به استقلال مالی مد نظر این نهاد نیست و سقف این وام‌ها تا 2 میلیون تومان است ولی در طرح توان‌افزایی که همان مشاغل خانگی هستند و سقف آن تا 5 میلیون تومان است، انتظار داریم اجرای این طرح مقدمه‌ای برای اجرای طرح‌های خودکفایی پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای جدید کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت خود، پرداخت وام‌های اشتغالزایی برای خودکفایی و توانمند‌سازی افراد است، افزود: طرح‌های اشتغالزایی در زمینه‌های مختلفی از جمله کشاورزی، دامپروری، خدمات و صنایع دستی توسط مددجویان زیر پوشش کمیته امداد شهرستان نهبندان اجرا شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی  نهبندان ادامه داد: طی 9 ماه گذشته بیش از 56 طرح توان‌افزایی (مشاغل خانگی) با هزینه‌ای بالغ بر یک‌میلیارد و 490 میلیون ریال از محل قرض‌الحسنه بانکی و 25 مورد وام کار انگیزی با اعتباری بالغ بر 120 میلیون ریال از محل اعتبارات امداد اجرا شده است.

تخفیف 20 درصدی در هزینه‌های واگذاری زمین به مددجویان

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان گفت: با توجه به قرارداد بین کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مسکن، 20 درصد از هزینه‌های واگذاری زمین به مددجویان تخفیف داده می‌شود.

قریب اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های سنگین واگذاری زمین و وضعیت نامناسب درآمد روستاییان زیر پوشش این نهاد، کمیته امداد امام خمینی در صدد رفع بخشی از این مشکل بر آمده و با توجه به قرارداد بین کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مسکن، 20 درصد از هزینه‌های واگذاری زمین به مددجویان تخفیف داده می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای 61 نفر معرفی‌نامه تحت عنوان تخفیف هزینه‌های واگذاری زمین صادر شده که معادل 80 میلیون ریال تخفیف از سوی دستگاه‌های مرتبط برای این امر در نظر گرفته شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از منازل روستایی از نظر استحکام وضعیت مساعدی ندارند و مساعدت‌های امداد نیز به تنهایی نمی‌تواند مشکلات آنان را برطرف سازد، خواستار مساعدت تمامی خیران و نیکوکاران برای تعمیر و مرمت منازل آنان شد.

قریب اذعان داشت: این اقدام می‌تواند مددجویان را در راستای خرید زمین که اقدام اولیه در جهت خانه‌دار شدن خانواده‌های زیر پوشش می‌باشد یاری رسانده و آنان را به ادامه زندگی امیدوار سازد.

انتهای پیام/22482/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول