اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کمیته امداد نهبندان خبر داد

حمایت کمیته امداد از 2800 سالمند نهبندانی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی نهبندان از زیر‌پوشش بودن 2 هزار و 772 نفر سالمند در این شهرستان خبر داد.

حمایت کمیته امداد از 2800 سالمند نهبندانی

علی قریب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: سالمندی پدیده‌ای است که می‌توان آن را مرحله‌ای از سیر طبیعی زندگی دانست که برای همه افراد بشر پیش می‌آید و همان‌طور که در تمام مراحل عمر، انسان نیازمند  مراقبت‌‌های مختلفی است در دوران سالمندی نیز این مراقبت‌ها باید لحاظ شود.

وی ادامه داد: سالمندی سرنوشتی است که تمام افراد بشر از هر جنس، نژاد و فرهنگی به آن گرفتار می‌شوند دورانی که اگر از کیفیت مناسب برخوردار باشد بسیار مطلوب و لذت‌بخش است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نهبندان تصریح کرد: آشنایی با فرایند پیر شدن و شیوه‌های برخورد با سالمندان و رفتارهای خاص دوران سالمندی و به تبع آن طراحی ساز و کارهای مراقبت و نگهداری از آنان از ضروریاتی است که جامعه امروز بیش از پیش به آن نیاز دارد.

قریب با اشاره به اینکه در جامعه امروز سالمندان جزو گروه‌های بزرگ اجتماع به حساب می‌آیند، یادآور شد: با پیشرفت علم افراد مدت طولانی‌تری زندگی کرده و ناخواسته باید با تغییرات پیچیده جسمی، روحی، روانی و اجتماعی که همراه با فرایند پیری ایجاد می‌شود، سازگار شوند.

وی اظهار کرد: تطابق موفقیت‌آمیز با سالمندی منوط به توانایی شخص برای ادامه و استمرار روش‌های زندگی در طول حیات، حفظ یک شیوه زندگی فعال و یافتن جانشین‌های مناسب برای فعالیت‌های دوران میانسالی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نهبندان گفت: سالمندان نیازمندی‌هایی از قبیل نیازهای بهداشتی و درمانی شامل مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، نیازهای اجتماعی و اقتصادی شامل بیمه و حقوق بازنشستگی و نیازهای روانی دارند.

قریب با بیان اینکه باید ساختار فرهنگی جامعه در نگرش افراد به قشر سالمند تغییر کند، ادامه داد: تامین امکانات، زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی‌های گسترده از جمله وظایف مسئولان برای ارج نهادن به قشر سالمند محسوب می‌شود.

وی به تکریم سالمندان و افراد پیر و مسن در جامعه تاکید کرد و افزود: آنها با اندوختن تجربیات ارزشمند، پرورش فرزندان و تحویل آنها به جامعه مشکلات متعددی را لمس کرده‌اند لذا ضروری است با استفاده از تجربیات مفید آنها شان و منزلت این افراد در جامعه حفظ شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نهبندان اضافه کرد: دین مبین اسلام در راستای ارج نهادن و محترم شمردن جایگاه سالمندان تاکید کرده است و به رعایت حقوق و احترام آنان سفارش کرده و سایر افراد را به بهره‌گیری از تجارب و افکار پخته آنان تشویق می‌کند.

قریب از زیرپوشش بودن و حمایت کمیته امداد امام خمینی نهبندان از 2 هزار و 772 سالمند این شهرستان خبر داد و گفت: این نهاد توانسته تاکنون طبق رسالت ذاتی خود به نحو مطلوبی به قشر سالمند زیر‌پوشش خود خدمات‌رسانی داشته باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نهبندان اظهار کرد: شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه، بازدید از منازل سالمندان، عیادت از سالمندان، توزیع 530 سبد بهداشتی به ارزش 14 میلیون ریال، برگزاری کلاس‌های آموزشی بهداشتی و مراسم پیاده‌روی از جمله برنامه‌های هفته سالمند این نهاد بوده که با همکاری ادارات بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان نهبندان در حال انجام است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول