اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم 5 شهرستان جنوبی کرمان در مجلس:

علمای اهل سنت و شیعه اجازه قدرت‌نمایی به تکفیری‌ها را ندهند

نماینده مردم کهنوج، رودبار، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان در مجلس گفت: هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده است که علمای اهل سنت و شیعه و تمام آزادی‌خواهان، عالم جنایات تکفیری‌ها را محکوم کرده و اجازه قدرت‌نمایی به آن‌ها را ندهند.

علمای اهل سنت و شیعه اجازه قدرت‌نمایی به تکفیری‌ها را ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام محمد امیری ظهر امروز در سومین همایش آیین برادری در جنوب کرمان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) شخصیتی بی‌نظیر است، گفت: پیامبر اکرم (ص) همواره مورد ستایش عرشیان و فرشیان بوده است و با تولد ایشان شاخص‌های بت‌پرستی شکسته شد و پایه‌های طاغوت فرو ریخت.

وی ادامه داد: یکی از انگیزه‌های امام راحل از نامگذاری هفته وحدت آن است که اسلام با عنوان کامل‌ترین دین می‌تواند تمام نیازهای بشر را برطرف کند و متمدن‌ترین فرهنگ را به جامعه بشری ارائه ‌دهد.

نماینده مردم کهنوج، رودبار، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی عالی‌ترین و اصیل‌ترین دین را اسلام دانست و تصریح کرد: این باوری است که نخبگان و غیر مسلمان در سراسر جهان به آن اذعان دارند و بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به این تمدن واقعی و شناخت و معرفت به دین اسلام وحدت و انسجام جوامع سلامی است.

وی با بیان اینکه با سیری در تاریخ اسلام به این نتیجه می‌رسیم که در هر عرصه‌ای که مسلمانان توانستند به پیروزی دست یابند و پیشرفت کنند، اتحاد امت اسلامی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در پیدایش انقلاب اسلامی نیز وحدت شیعه و سنی به وضوح مشخص بود و تمام ایرانیان با ادیان مختلف تلاش کردند تا رژیم طاغوت را از میان بردارند.

نماینده مردم کهنوج، رودبار، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، 40 کشور با حمایت از رژیم بعث عراق علیه نظام جمهوری اسلامی متحد شدند اما وحدت و انسجام ایرانیان تمام توطئه‌های آنان را خنثی کرد.

امیری ادامه داد: ضروری‌ترین نیاز امت اسلامی در حال حاضر وحدت است زیرا استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است تا هنگامی که این انسجام در میان امت اسلامی وجود داشته باشد هرگز راه به جایی نمی‌برد.

امیری تصریح کرد: اصلی‌ترین مانع اتحاد امت اسلامی استکبار جهانی است آن‌ها با کودتاها و توطئه‌های مختلف سرمایه‌های ملی ما را به یغما بردند و با طرح دوستی با رژیم پهلوی منافع خود را تامین کردند و هم‌اکنون نیز با ایجاد تفرقه میان جهان اسلام مانع وحدت آن‌ها می‌شوند و کینه و دشمنی در میان امت اسلامی ایجاد می‌کنند.

این مسئول اظهار کرد: یکی دیگر از موانع اتحاد غفلت از مشترکات میان شیعه و سنی است این دو مذهب در بسیاری از مسائل اساسی و بنیادین اشتراکات فراوانی دارند در حالی که فقط به مسائل حاشیه‌ای و خارج از متن می‌پردازند.

امیری عنوان کرد: یک گروه تکفیری که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود آمده و بر اساس تعلیمات آن‌ها عمل می‌کند به مسلمان‌کشی و جنایت علیه بشریت می‌پردازند و آن را یک افتخار بزرگ برای خود می‌داند اما هم‌اکنون زمان آن فرار سیده است که علمای اهل سنت و شیعه و تمام آزادی‌خواهان عالم جنایات تکفیری‌ها را محکوم کرده و اجازه قدرت‌نمایی به آن‌ها را ندهند.

وی گفت: اما این گروه‌ها از ناحیه برخی مسلمانانی که در خواب غفلت به سر می‌برند، حمایت می‌شوند و ما باید این وحدت را در عمل نشان دهیم.

انتهای پیام/80001/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول