اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر مطرح کرد

حفظ وحدت و انسجام مسلمانان مهم‌ترین راه حل مقابله با دشمنان اسلام

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: دشمنان اسلام در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای ضربه به اسلام انجام داده و می‌دهند اما تنها راه حل مقابله به این ترفندها و توطئه‌ها، هوشیاری و حفط اتحاد و انسجام مسلمانان است.

حفظ وحدت و انسجام مسلمانان مهم‌ترین راه حل مقابله با دشمنان اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح امروز در نشست مسئولام امور فرهنگی ادارات بوشهر با تاکید بر نقش مهم فعالیت‌های فرهنگی در مقابله با هجمه‌های دشمنان اسلام اظهار داشت: مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش است بنابراین مسئولان امور فرهنگی در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی بیان کرد: در حالی که دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و به دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند، باید زمینه برای اتحاد و انسجام بیشتر مسلمانان فراهم کرد.

سروستانی گفت: تحکیم وحدت مهم‌ترین راهکاری است که موجب وحدت صفوف مسلمین می‌شود و درک صحیح رهبران مذاهب اسلامی از مبانی دین مبین اسلام و استناد به قرآن کریم و تاسی از آن و سرلوحه قرار دادن آیاتش می‌تواند عامل نزدیکی دیدگاه‌ها شده و جامعه اسلامی به تبعیت از علمای خود می‌توانند این نقش را ایفا کنند تا قلوب مسلمین نسبت به هم نزدیکتر شود، بنابراین یکی از راهکارهای عملی این است که با برنامه ریزی مناسب و نشست‌های علمی، علما بتوانند این موضوع را به وجود بیاورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر به نقش و تکلیف مسلمانان در مقابله و خثنی کردن مکر و حیله‌های دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین تکلیفی که مسلمانان در مقابل دشمنان دارند این است که فریب دشمنان را نخورند، چون درسی که اسلام و دین به ما می‌دهد این است که مسلمان باید در مقابل توطئه‌ها و وسوسه‌های شیاطین هوشیار باشد و فریب آنها را نخورد.

وی اضافه کرد: مشترکات اعتقادی که در بین مسلمانان وجود دارد می‌تواند یکی از عواملی اساسی وحدت مسلمانان باشد و قرآن به عنوان کتاب آسمانی و اصول واجبه‌ای که در دین مبین اسلام وجود دارد و شیعیان و سایر فرق و مذاهب اسلامی به آنها پایبنداند، مثل نماز، روزه و بسیاری از اصول مشترک هستند می‌تواند مبنایی برای اتحاد بیشتر بین جامعه مسلمین باشد.

سروستانی گفت: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر عالی قدر در عصر کنونی منادی وحدت جهان اسلام به شمار می‌روند و شکل دهی نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان جبهه ارزشی دین در مقابل مستکبران و استمرار آن به رهبری مقام معظم رهبری در مقطع کنونی نشانه بارزی از درک عمیق اسلام و الگویی سازنده برای جهان اسلام به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به ضرورت اتحاد و همدلی مسلمانان در این دوران افزود: وحدت یکی از مباحث بسیار مهمی است که در روایات و احادیث به آن اشاره شده و با توجه به عداوتی که دشمنان نسبت به اسلام و قرآن دارند، لزوم هوشیاری مسلمانان و یکپارچگی بین احاد جامعه مسلمین از مسائل ضروری است و اگر مسلمین با هم متحد شوند و در یک صف قرار بگیرند می‌توانند در مقابل دشمنان اسلام نقش حیاتی را دنبال کنند.

انتهای پیام/66006

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول