اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

در آینده هم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه : بعد از این هم در مبارزه با استکبار جهانی پیروزی قطعی و نهایی با ما است و در آینده هم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند انگلیس و فرانسه و شوروی و اقمارشان هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

در آینده هم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

رخدادهای 3 بهمن 1359

چکیده

  • آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه: بعد از این هم در مبارزه با استکبار جهانی پیروزی قطعی و نهایی با ما است و در آینده هم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند.
  • بعضی از دولت ها گفته اند که دیگر با دولت ایران نمی خواهند رابطه داشته باشند و از جمله این دولت ها انگلیس است ما از این مسئله نه تنها ناراحت نیستیم بلکه استقبال هم می کنیم.
  • محمد علی رجایی نخست وزیر: ما پشت میزی که صدام کافر نشسته است مذاکره نخواهیم کرد.
  • آیت الله منتظری در نمازجمعه امروز قم از کشورهای اسلامی خواست پول های خود را از بانک های آمریکا بیرون کشیده و این سرمایه ها را در راه مبارزه با آمریکا و اسرائیل هزینه کنند.
پیروزی حق بر باطل از اصول حتمی اسلام است

آیت الله خامنه ای در خطبه های نمازجمعه امروز تهران اظهار داشتند : یکی از اصول حتمی اسلام اصل پیروزی حق بر باطل است باطل هرچند که در ظاهر ماندگار تلقی شود اما بالاخره رفتنی و زائل شدنی است باطل یعنی پوچ و بیهوده و بیدوام ، حق می ماند و بر باطل پیروز می شود زیرا بر وفق قوانین جهان است و باطل از بین می رود چون بر ضد قوانین حاکم بر عالم است .

شرط پیروزی حق بر باطل

ایشان ادامه دادند : خداوند نکته دیگری بر این اصل اضافه می کند و آن اینکه حق می ماند و بر باطل پیروز می شود به شرط آن که اهل خدا در راه پیروزی حق تلاش و پیکار کنند اگر تلاش نکردی می ماند تا زمانیکه کسانی بیایند و با تلاش و مجاهدت خود این حق را به حکومت برسانند.خداوند می گوید اگر شما برگردید و بارمبارزه را نیمه کاره زمین بگذارید این بار بر زمین نمی ماند و کسانی دیگر خواهند آمد و این بار قرآن و خدا را به منزل می رسانند و حرکت می کنند.

چرا دانشجویان سفارت آمریکا را تسخیر کردند ؟

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه تهران به گروگان گیری اشاره کرده و اظهار داشتند : علت این حرکت جوانان ما این بود که محمد رضای خائن از آمریکا اجازه پناهندگی گرفته بود و جوانان ما به عنوان اعتراض به این عمل رفتند سفارتخانه آمریکا را گرفتند و بدون اینکه به کسی آسیب برسانند افراد به اصطلاح دیپلمات آمریکایی را در همان سفارت خانه زندانی کردند ولی بعد که کاغذها و نامه ها را بررسی کردند معلوم شد اینجا سفارتخانه نیست جاسوس خانه و پایگاه توطئه برعلیه جمهوری اسلامی ایران است .

 

آیت الله خامنه ای: یکی از اصول حتمی اسلام اصل پیروزی حق بر باطل است باطل هرچند که در ظاهر ماندگار تلقی شود اما بالاخره رفتنی و زائل شدنی است باطل یعنی پوچ و بیهوده و بیدوام ، حق می ماند و بر باطل پیروز می شود زیرا بر وفق قوانین جهان است و باطل از بین می رود چون بر ضد قوانین حاکم بر عالم است .
آمریکا با شرمساری گروگان ها را گرفت و رفت

خطیب جمعه تهران با برشمردن توطئه ها و جنایات آمریکا در طول سال گذشته از تحریم اقتصادی گرفته تا حمله نظامی به طبس و تحریک دولت عراق به حمله به ایران اظهار داشتند : این قدرت عظیم جهانی یعنی آمریکا که خود را بزرگترین قدرت های جهانی می داند از دست این ملت درمانده و ناوگان خود را به خلیج فارس آورد نوکرهای خود را هم چون سادات و شاه حسین و قابوس بر علیه ما بسیج کرد آن چه نکرد نتوانست بکند ملت خودش خیلی کارها را به او اجازه نداد وگرنه می خواست بکند وبالاخره تسلیم ایران شد و مجبور شد گروگان هایش را پس بگیرد و روسیاه و شرمسار برود.

تهدید انگلیس و پاسخ آیت الله خامنه ای ؛ از قطع ارتباط استقبال می کنیم

آیت الله خامنه ای افزودند : بعد از این هم در مبارزه با استکبار جهانی پیروزی قطعی و نهایی با ما است و در آینده هم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند انگلیس و فرانسه و شوروی و اقمارشان هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند. آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه به تهدید انگلیس به قطع رابطه با ایران اشاره و اظهار داشتند : بعضی از دولت ها گفته اند که دیگر با دولت ایران نمی خواهند رابطه داشته باشند و از جمله این دولت ها انگلیس است ما از این مسئله نه تنها ناراحت نیستیم بلکه استقبال هم می کنیم.(1)

رجایی : پشت میزی که صدام کافر نشسته است مذاکره نمی کنیم

محمد علی رجایی نخست وزیر که برای بازدید از استان هرمزگان به بندرعباس سفر کرده است طی سخنانی گفت : ما پشت میزی که صدام کافر نشسته است مذاکره نخواهیم کرد. این فرمان انقلابی ملت ما است که به رئیس جمهوری و نخست وزیر و مجلس شورای اسلامی خود اجازه نمی دهد در این کنفرانس که صدام خونخوار در آن شرکت می کند حضور یافته و مذاکره کند.(2)

آیت الله منتظری : کشورهای اسلامی پول های خود را از آمریکا بیرون بکشند

آیت الله منتظری در نمازجمعه امروز قم از کشورهای اسلامی خواست پول های خود را از بانک های آمریکا بیرون کشیده و این سرمایه ها را در راه مبارزه با آمریکا و اسرائیل هزینه کنند. وی خطاب به سران کشورهای اسلامی شرکت کننده در کنفرانس طائف گفت : شما اگر مسلمان هستید چگونه در سالن هایی مجلل تر از سالن مجمع عمومی سازمان ملل که ظرف مدت کوتاهی با تشریک مساعی آمریکا برای شما آماده شده است شرکت می کنید؟

وی ادامه داد : شما بدانید که هزینه این تاسیسات از محل درآمد و پول های نفتی است که آمریکا به جای آن که صرف پیشرفت کشورهای اسلامی کند برای شما که خود را سران کشورهای اسلامی می دانید صرف می کند. آیت الله منتظری گفت : شما که دیدید با بیرون آمدن دارایی هایی ذخیره ایران از بانک های آمریکا ارزش دلار چگونه کاهش یافت عبرت بگیرید و با بیرون کشیدن دلارهای ذخیره خود که سربه میلیاردها می زند به راستی از فلسطین حمایت و بر علیه اسرائیل و آمریکا اقدام کنید.(3)

پی نوشت :

1-  جمهوری اسلامی ، 5 بهمن 1359 ، صفحه 3

2-  جمهوری اسلامی ، 5 بهمن 1359 ، صفحه 3

3-  کیهان ، 5 بهمن 1359 ، صفحه 2

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

پایان متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول