اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

توسعه کشت سماق در اراضی زنجان در حال انجام است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: کشت و توسعه سماق در اراضی زنجان در حال انجام است.

توسعه کشت سماق در اراضی زنجان در حال انجام است

بهمن اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم سال جاری در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اجرایی کردن توسعه کشت سماق و پسته در اراضی مستعد استان بوده است.

وی به کشت و توسعه سماق در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود 10 هکتار از اراضی مستعد برای کاشت و توسعه سماق چاله‌کنی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از خرید نهال برای کاشت سماق خبر داد و گفت: در حال حاضر خرید نهال برای کاشت سماق صورت گرفته در اسفند ماه سال جاری این نهال ها کاشته می‌شود.

این مسئول همچنین به کشت و توسعه پسته اشاره کرد و یادآور شد: تولید نهال پسته که به «بنه» معروف است در دستور کار قرار دارد و مناطق مستعد توسعه آن شناسایی شده است.

اسکندری به مناطق شناسایی شده برای کاشت و توسعه این محصول اشاره و خاطر نشان کرد: منطقه سرچم در شهرستان زنجان برای کشت و توسعه پسته مستعد تشخیص داده شده و مقرر شده در این منطقه کشت صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همچنین اختلافات گذشته در مورد ورود دام به منطقه طارم از استان گیلان را یادآور شد و تاکید کرد: بررسی های لازم صورت گرفته و افرادی که بدون مجوز دام های خود را برای چرای به عرصه های طبیعی آورده بودند جریمه شدند. اختلافات موجود با استان گیلان نیز مرتفع شده است و هماهنگی لازم برای عدم ورود غیر مجاز دام به عرصه های استان صورت گرفته است.

این مسئول اعتبارات در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری را مناسب عنوان نکرد و اظهار داشت: اعتبار در حوزه آبخیزداری در حد پرداخت مطالبات بوده است، با توجه به اعتبارات موجود نمی‌توان طرح‌های مناسبی اجرا کرد.

اسکندری به طرح توسعه جنگل‌کاری در زنجان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: طرح توسعه جنگل‌کاری در زنجان به صورت مشترکی در برنامه کاری قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نقش فرهنگ‌سازی در حفظ و نگهداری منابع طبیعی را یادآور شد و گفت: باید نسبت به توسعه فرهنگی در این حوزه تلاش کرد.                                   

انتهای پیام/73007/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول