اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش‌ کرمان:

‌ابزارهای نوین‌ برنامه‌های آموزش و پرورش را متأثر کرده است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تغییرات افکاری و اعتقادی نسل جدید برنامه‌های آموزش و پرورش را نیز تغییر داده است.

‌ابزارهای نوین‌ برنامه‌های آموزش و پرورش را متأثر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حمید مؤذن‌زاده ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه ‌مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش در‌ شرایط حساس و خاصی قرار دارد و تغییرات افکاری و اعتقادی نسل جدید تغییرات عمده‌ای در برنامه‌های آموزش و پرورش داده است که دلیل آن‌ بروز ابزارهای جدید و نوین آموزشی است.

وی اذعان داشت: این ابزارها گاهی عقاید و باورهای نسل‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ابزار‌های نوین مانند شمشیر دو لبه عوامل مثبت و منفی دارند.

موذن‌زاده تصریح کرد: از یک جهت آگاه‌سازی و دادن اطلاعات و مهارت‌های جدید اثر مثبت دارد و از لحاظ تغییر برخی باورهای بنیادین و اساسی و به تبع استفاده از برخی آنها دوری از محفل‌های اجتماعی، اثر منفی دارد.

وی خاطر نشان کرد: نسل امروز به دلیل آشنایی زود هنگام با برخی مسائل که اقتضای سن آنها را نمی‌کند نیاز به هدایت دارند و این هدایت از مسئولیت‌های آموزش و پرورش است.

موذن‌زاده گفت: تکنولوژی و پیشرفت ابزارهای ارتباطی و ورود این مسائل به آموزش و پرورش تغییراتی را در تعریف مدرسه، معلم، مدیر ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: وجود دانشگاه‌های مجازی و حضور در سمینارها و کنفرانس‌ها به صورت مجازی در واقع ارتباط‌های یک طرفه و عادت کردن خلق و خوی نسل جدید به برقراری ارتباط یک طرفه است که خود دارای آثار مخرب زیادی است.

موذن‌زاده تصریح کرد: امروز بهداشت روانی نسل‌ها به شدت تحت تاثیر برخی مسائل قرار گرفته است‌، بحث خودکشی‌ دانش‌‌آموز‌ از جمله واقعیت‌هایی است که نیاز به تأمل عمیق دارد.

وی گفت: در گذشته ارتباطات به صورت دو طرفه بود و حال یک طرف ارتباط انسان و طرف دیگر آن تلویزیون، ماهواره و دیگر ابزارها است، پس در این زمینه در برنامه‌های آموزشی و کاربردی آموزش و پرورش تغییر و تحول نیاز دارد.

موذن‌زاده عنوان کرد: کلید خوردن این تحول در نگرش و اطلاعات معلمان و مدیران است، تغییر در نحوه ‌تدریس معلمان ‌و آشنایی آنان با مسائل مشاوره‌ای و روان‌شناختی از جمله این تغییرات است.

وی ابراز داشت: در زمینه مسائلی که در آموزش و پرورش وجود دارد ما نیازمند رسیدن به فهم مشترک هستیم و تامل و بحث و بررسی در برنامه‌های آموزشی و رسیدن به یک نگرش صحیح و حقیقی در جواب به چراهای دانش‌آموزی کارساز است و سبب می‌شود تا نتایج مثبت و خوبی از برنامه‌ها بگیریم.

انتهای پیام/80012/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول