به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حمید مؤذنزاده ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش در شرایط حساس و خاصی قرار دارد و تغییرات افکاری و اعتقادی نسل جدید تغییرات عمدهای در برنامههای آموزش و پرورش داده است که دلیل آن بروز ابزارهای جدید و نوین آموزشی است.
وی اذعان داشت: این ابزارها گاهی عقاید و باورهای نسلها را تحت تاثیر قرار میدهد، ابزارهای نوین مانند شمشیر دو لبه عوامل مثبت و منفی دارند.
موذنزاده تصریح کرد: از یک جهت آگاهسازی و دادن اطلاعات و مهارتهای جدید اثر مثبت دارد و از لحاظ تغییر برخی باورهای بنیادین و اساسی و به تبع استفاده از برخی آنها دوری از محفلهای اجتماعی، اثر منفی دارد.
وی خاطر نشان کرد: نسل امروز به دلیل آشنایی زود هنگام با برخی مسائل که اقتضای سن آنها را نمیکند نیاز به هدایت دارند و این هدایت از مسئولیتهای آموزش و پرورش است.
موذنزاده گفت: تکنولوژی و پیشرفت ابزارهای ارتباطی و ورود این مسائل به آموزش و پرورش تغییراتی را در تعریف مدرسه، معلم، مدیر ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: وجود دانشگاههای مجازی و حضور در سمینارها و کنفرانسها به صورت مجازی در واقع ارتباطهای یک طرفه و عادت کردن خلق و خوی نسل جدید به برقراری ارتباط یک طرفه است که خود دارای آثار مخرب زیادی است.
موذنزاده تصریح کرد: امروز بهداشت روانی نسلها به شدت تحت تاثیر برخی مسائل قرار گرفته است، بحث خودکشی دانشآموز از جمله واقعیتهایی است که نیاز به تأمل عمیق دارد.
وی گفت: در گذشته ارتباطات به صورت دو طرفه بود و حال یک طرف ارتباط انسان و طرف دیگر آن تلویزیون، ماهواره و دیگر ابزارها است، پس در این زمینه در برنامههای آموزشی و کاربردی آموزش و پرورش تغییر و تحول نیاز دارد.
موذنزاده عنوان کرد: کلید خوردن این تحول در نگرش و اطلاعات معلمان و مدیران است، تغییر در نحوه تدریس معلمان و آشنایی آنان با مسائل مشاورهای و روانشناختی از جمله این تغییرات است.
وی ابراز داشت: در زمینه مسائلی که در آموزش و پرورش وجود دارد ما نیازمند رسیدن به فهم مشترک هستیم و تامل و بحث و بررسی در برنامههای آموزشی و رسیدن به یک نگرش صحیح و حقیقی در جواب به چراهای دانشآموزی کارساز است و سبب میشود تا نتایج مثبت و خوبی از برنامهها بگیریم.
انتهای پیام/80012/ق30/د1000