اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی مطرح کرد

بهره‌مندی 1600 مددجوی بهزیستی خراسان‌جنوبی از بیمه تامین اجتماعی

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که بیمه تامین اجتماعی تضمین‌کننده آینده جانعه هدف بهزیستی است، گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 686 نفر جامعه هدف بهزیستی استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

بهره‌مندی 1600 مددجوی بهزیستی خراسان‌جنوبی از بیمه تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌حسن اکبری‌مطلق صبح امروز در مراسم اهداء جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: روش و رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران با دیروز متفاوت است.

وی تصریح کرد: رویکرد جدید نظام جمهوری اسلامی ایران به سمت و سوی توانمندسازی جامعه هدف دستگاه‌های حمایتی در حرکت است.

2000 دانش‌آموز زیرپوشش بهزیستی خراسان جنوبی

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که توجه به امر تحصیل مبنا، پایه و اساس زندگی هر شخصی محسوب می‌شود، اذعان داشت: با تمرکز دستگاه‌های مربوط بر این امر گفتنی است در حال حاضر 2 هزار دانش‌آموز در استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند.

اکبری‌مطلق با بیان این‌که نوک پیکان در آموزش عالی است، افزود: این امکان توسط مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و مرکز آموزش دولتی و غیردولتی با پرداخت شهریه دولت مهیا شده است.

وی گفت: در حال حاضر 524 دانشجو در مقاطع عالی تحصیلی زیرپوشش این نهاد در استان بوده و سالانه یک‌میلیارد و 628 میلیون تومان کمک شهریه تحصیلی به این افراد پرداخت می‌شود.

ایجاد اشتغال برای 3056 نفر

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی اشتغال را یکی دیگر از مولفه‌های توانمندسازی عنوان کرد و گفت: با کمک دستگاه‌های مربوطه از سال 88 تا‌کنون برای 3 هزار و 56 نفر اشتغال ایجاد شده است.

اکبری‌مطلق ادامه داد: تعهد اشتغال امسال 300 نفر بوده که تا‌کنون 556 فرصت شغلی بر اساس تفاهم‌نامه تسهیلات بخش خصوصی، خیریه دولتی و غیر دولتی ایجاد شده است.

وی در ارتباط با بیمه تامین اجتماعی جامعه هدف بهزیستی استان اظهار کرد: بیمه تامین اجتماعی یکی از اساسی‌ترین کارهایی بوده که تضمین‌کننده آینده افراد زیرپوشش به ویژه زنان سرپرست خانوار است.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 686 نفر جامعه هدف بهزیستی استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

تحویل 1909 واحد مسکونی معلولان بهزیستی خراسان جنوبی تا پایان سال 93

اکبری‌مطلق در ارتباط با مسکن معلولان بهزیستی خراسان جنوبی افزود: تعداد یک‌هزار و 909 واحد مسکن ظرف دو سال اخیر با کمک خیران و مشارکت بانک مسکن و دستگاه‌های مربوطه در استان تحویل و یا در شرف احداث است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال 93 پروژه مسکن بهزیستی استان تکمیل و یک‌هزار و 909 واحد تحویل داده می‌شود.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی در ارتباط با مسکن زوجین حاضر در مراسم گفت: زوجینی که در این مراسم هستند هیچگونه دغدغه مسکن نداشته باشند چراکه اگر در حال حاضر از مسکن بهره‌مند نشده‌اند به زودی با پر کردن فرم جدید بی‌شک صاحب مسکن می‌شوند.

این مقام مسئول در ارتباط با فعالیت NGO(سازمان‌های مردم نهاد) در ارتباط با تامین جهیزیه نوعرسان بهزیستی را خیلی یاری کرده‌اند که مصداق بارز آن موسسه خیریه انصارالحجه(عج) است.

مساعدت 10 میلیارد تومانی موسسه انصارالحجه(عج) برای خرید جهیزیه

وی با بیان این‌که از سال 86 تا‌کنون مبلغ 10 میلیارد تومان کمک جهیزیه از جانب این موسسه به بهزیستی خراسان‌جنوبی کمک شده است، افزود: از سال 91 تا‌کنون 197 سری جهیزیه از این موسسه به جامعه هدف بهزیستی استان مساعدت شده است.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: یکی از مشکلات پیش‌روی جوانان تامین جهیزیه است که این برکت از جانب این موسسه نصیب جامعه هدف بهزیستی شده و جاری و ساری می‌ماند.

انتهای پیام/69017/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول