اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی:

مشارکت‌های مردمی تکیه‌گاه بهزیستی است

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که تکیه‌گاه بهزیستی کمک‌های مردمی است، افزود: معلولان و آسیب‌دیدگان اجتماعی جزو خدمات‌گیرندگان بهزیستی هستند که نیاز به مساعدت خیران و مشارکت‌های مردم دارند.

مشارکت‌های مردمی تکیه‌گاه بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌حسن اکبری‌مطلق امشب در مراسم تجلیل از مؤسسات خیریه اظهار داشت: مراسم تجلیل و قدردانی از خیران سطح استان در تمامی شهرستان‌ها به صورت مستقل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حکومت مردم بر مردم است، تصریح کرد: ارکان نظام مقدس به وسیله مردم انتخاب شده و نتیجه اتحاد، تفاهم و عرق ملی و مذهبی بین آنهاست.

اکبری‌مطلق با بیان این‌که از مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی یاد می‌شود، اذعان داشت: علمای علوم اجتماعی معتقدند امروزه مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده سرمایه‌های اجتماعی، رکن رکین جامعه هستند.

وی تصریح کرد: در کشور تنها چهار درصد خدمات، اقدامات و فعالیت‌های سازمان بهزیستی در بخش دولتی و 96 درصد دیگر آن توسط بخش غیردولتی و با مشارکت مردم ارائه می‌شود.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که تکیه‌گاه بهزیستی کمک‌های مردمی است، افزود: معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، نابینایان، ناشنوایان، سالمندان و آسیب‌دیدگان اجتماعی جزو خدمات‌گیرندگان بهزیستی هستند که نیاز به مساعدت خیران و مشارکت‌های مردم دارند.

فعالیت 520 مرکز غیردولتی زیر پوشش بهزیستی خراسان جنوبی

اکبری‌مطلق با اشاره به مؤسسه توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند اظهار داشت: با حمایت خیران، این مؤسسه در حال حاضر با بیش از 16 هزار متر مربع زیربنا و پذیرش بیش از 300 مددجوی دختر و پسر در حال خدمت‌رسانی به مددجویان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر 521 مرکز غیردولتی و 20 مرکز دولتی در استان در حوزه‌های مختلف به جامعه هدف بهزیستی خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تعداد یک‌هزار و 500 نفر در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند که ماهانه 600 هزار تومان برای هزینه‌های مسکن، مراقبت، درمان، نیازهای آموزشی و ... آنها هزینه می‌شود.

اکبری‌مطلق با اشاره به احداث هتل آپارتمان سالمندان شرق کشور در بیرجند اذعان داشت: با همت والای خیران این هتل در آپارتمانی به مساحت 3 هزار متر مربع و زیربنای بیش از 36 هزار متر مربع در سه طبقه احداث شده است.

هزینه‌کرد 20 میلیارد ریالی هتل آپارتمان سالمندان

وی با بیان این‌که این هتل با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: این مجتمع با 48 سوئیت با امکانات پزشکی، پرستاری، مددکاری، کاردرمانی، هیدروتراپی، فیزیوتراپی، درمانگاه مجهز به کلینیک دندانپزشکی، گلخانه، لوازم بهداشتی و سایر امکانات رفاهی آماده خدمات‌رسانی به سایر سالمندان از جای جای کشور است.

توسعه مشارکت‌های مردمی مهم‌ترین رکن بهزیستی

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی اذعان داشت: همچنین تعداد 2 هزار واحد مسکونی ساخته شده که با مشارکت خیران 50 متر از یک‌هزار واحد آن توسط خیران کاشی و سرامیک شده است.

اکبری‌مطلق کنترل و کاهش نرخ معلولیت، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش و توسعه مشارکت‌های مردمی را سه رکن اصلی سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: گسترش و توسعه مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین ارکان این سازمان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/69017/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول