اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

50 درصد کارجویان جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیش از 50 درصد کارجویان و بیکاران سطح جامعه افراد تحصیلکرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

50 درصد کارجویان جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد سنجری دوشنبه‌شب در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان در سال جاری اظهار داشت: خدمت به مردم ارزشمند است و ارزش آن زمانی بیشتر متجلی می‌شود که به مردم کم برخوردار و محروم خدمت کرد.

وی ادامه داد: بحث اشتغال و بیکاری یکی از دغدغه‌های مهم این اداره کل و البته تمامی مسئولان، شهرستانی، استانی و کشوری است که در این زمینه تمامی دستگاه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دخیل هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این‌که برای تولید شغل و اشتغال‌زایی تاکنون اقدامات خوبی شده است، تصریح کرد: اما با ورود فارغ‌التحصیلان به جامعه نرخ بیکاری بیشتر در میان این قشر است و بیش از 50 درصد از کارجویان و بیکاران جامعه را همین قشر تشکیل می‌دهند.

سنجری، نرخ بیکاری در این استان را حدود 7.3 درصد عنوان کرد و افزود: این نرخ در نهبندان 9 درصد است که بعد از شهرستان طبس، نهبندان دومین شهرستان استان به لحاظ نرخ بیکاری است.

وی یادآور شد: با توجه به امکانات، شرایط و استعدادهای طبیعی استان در زمینه‌های مختلف به ویژه معادن اما از این موقعیت‌ها درست استفاده نشده است و با توجه به معدنی بودن این استان سهم اشتغال خراسان جنوبی در این زمینه 2.2 درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اضافه کرد: اما با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله و بی آبی در بخش کشاورزی این استان اشتغال 5 درصد بوده است.

سنجری متذکر شد: امروز باید بحث خام‌فروشی در این استان را مورد بررسی قرار دهیم چرا که این مورد هیچ سود با ارزشی برای اقتصاد و ارزش افزوده استان ندارد و به جای آن باید با برنامه‌سازی و برنامه‌ریزی درست در بخش فرآوری محصولات و صنایع تبدیلی کار کینم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه تعاون گفت: تعاون طرح‌هایی به عنوان یک جایگاه قانونی و ارکان اقتصادی در قانون اساسی پیش‌بینی شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: تعاون با توجه به این‌که ریشه در باورهای دینی ما دارد اما به آن خیلی کم توجه شده که از این پس باید در این زمینه تلاش فراوان کنیم.

سنجری تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به تعاون و تعاونی توجه ویژه داشت و از سرمایه‌های خرد مردم در ایجاد تعاونی استفاده کرد.

وی کارآفرینی را موتور محرکه اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: تعاون مردمی‌ترین بخش اقتصاد است.

انتهای پیام/69003/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول