اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

۳۳ سال پیش در چنین روزی

پلیس فرانسه کارمندان ایرانی را بازداشت و شکنجه کرد!

پلیس فرانسه به کمک منافقین و مزدوران سلطنت‌طلب آمریکایی دو تن از کارمندان دولت ایران را هنگام خروج از بانک ملی ایران شعبه پاریس دستگیر و وحشیانه آنان را مورد ضرب و شتم قرار داد.

پلیس فرانسه کارمندان ایرانی را بازداشت و شکنجه کرد!

رخدادهای 20 آذر 1361

چکیده

  • به علت استقبال زیاد مردم استان های آذربایجان غربی و کردستان زمان رای گیری انتخابات نمایندگان خبرگان  این دو استان تمدید شد.

 

  • عبدالعاطی العبیدی وزیر خارجه لیبی در دیدار با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان :  هر شکستی که بر رژیم بعثی عراق وارد می آید ، به آمریکا وارد شده است .

 

  • آیت الله خامنه ای : ملل مسلمان بایستی با مقاومت در برابر توطئه ها و حرکات موذیانه آمریکا عملا ثابت کنند که مقابله با این ها ممکن است .

 

  • آیت الله منتظری: یکی از هدف های دیرینه ما مبارزه با اسرائیل و آزاد نمودن مسجد الاقصی قبله اول مسلمین بوده است اما وقوع جنگ تحمیلی فرصتی را از ما گرفت.

 

  • پلیس فرانسه دو تن از کارمندان دولت ایران را هنگام خروج از بانک ملی ایران شعبه پاریس دستگیر و وحشیانه آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند .

 

  • به حکم دادگاه انقلاب 9 محکوم شبکه براندازی نیما ، کودتای نافرجام نوژه و عامل بمب گذاری در میدان امام خمینی اعدام به حبس های مختلف محکوم شدند.

 

  • به نشانه اعتراض به عملیات ددمنشانه صهیونیست ها در لبنان حدود 100 شخصیت عربی و غربی ضمن پیامی خواستار پس گرفتن جایزه صلح نوبل از مناخیم بگین نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند .

استقبال گسترده مردم ؛ انتخابات خبرگان در دو حوزه به روز دوم کشید

مهدی شایسته سخنگو و عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در رابطه با شمارش آرا و اعلام نتایج گفت : به علت استقبال زیاد مردم استان های آذربایجان غربی و کردستان انتخابات این دو استان تمدید شد و از ساعت هفت صبح امروز رای گیری آغاز گردید و تا ساعت 5 بعد از ظهر امروز ادامه خواهد داشت . (1)

خبر دیگر این که نتایج انتخابات خبرگان از حوزه انتخابیه یزد اعلام شد و بر این اساس آیت الله روح الله خاتمی نماینده امام و امام جمعه یزد به عنوان نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان انتخاب شد . (2)

وزیر خارجه لیبی : سقوط صدام بزرگترین ارمغان در مقابل خون شهیدان ایرانی است

عبدالعاطی العبیدی دبیر کمیته مردمی روابط خارجی لیبی و وزیر خارجه این کشور به همراه هیئت همراه پیش از ظهر پنجشنبه با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت و گو کرد .

در این دیدار وزیر خارجه لیبی ضمن پشتیبانی از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای اخراج رژیم اشغالگر قدس از مجامع بین المللی و با تاکید بر وابستگی رژیم متزلزل عراق به امپریالیسم آمریکا گفت : در واقع هر شکستی که بر رژیم بعثی عراق وارد می آید ، به آمریکا وارد شده است شکست صدام بزرگترین ارمغانی است که می توان در قبال خون شهیدانی که در این درگیری جان خود را از دست داده اند ارائه کرد .

در ادامه آیت الله خامنه ای با اشاره به پیکرهای بی روح دولت های مرتجع منطقه گفتند : این ها نظام هایی هستند که بر اراده مردم خود استوار نمی باشند ، ما امروز در برابر رژیم متزلزل عراق بیش از همیشه احساس قدرت می کنیم و انشاء الله پیروزی نهایی از آن ما است . رئیس جمهور کشورمان ضمن اشاره به چگونگی خنثی نمودن توطئه های امپریالیسم آمریکا گفتند : ملل مسلمان بایستی با مقاومت در برابر توطئه ها و حرکات موذیانه آمریکا عملا ثابت کنند که مقابله با این ها ممکن است . (3)

آیت الله منتظری : مبارزه با اسرائیل و آزادی قدس از هدف های دیرینه ما است

آیت الله منتظری نیز در دیدار با وزیر خارجه لیبی گفت : یکی از هدف های دیرینه ما مبارزه با اسرائیل و آزاد نمودن مسجد الاقصی قبله اول مسلمین بوده است اما وقوع جنگ تحمیلی آمریکا از جانب رژیم بعثی صدام چنین فرصتی را از ما گرفت و ما را از انجام کامل وظیفه خود بازداشت.

آیت الله منتظری همچنین گفت : امروز مسئله قدس و حمایت از نهضت فلسطین به عنوان یک شعار مورد بهره برداری تمام دولت های اسلامی و عربی قرار گرفته است ، در حالی که متاسفانه اکثرا دروغ می گویند و این ادعاها بیشتر به منظور بهره برداری های سیاسی مطرح می شود . (4)

پلیس فرانسه دیپلمات های ایرانی را بازداشت و شکنجه کرد !

خبرهای رسیده از فرانسه حاکیست در روزهای گذشته منافقین با همکاری سلطنت طلب ها تهاجمات وحشیانه ای را بر علیه برادران مسلمان ایرانی سازمان داده و با غافلگیر کردن  حزب اللهی ها به شدت آنان را مورد ضرب و شتم قرار  می دهند . هنگامی که یکی از کارمندان رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران برای گرفتن ویزای خروجی رهسپار وزارت خارجه فرانسه بود در محل مترو از طرف چند منافق مورد حمله قرار گرفت و به شدت مجروح گردید .

همچنین پلیس فرانسه نیز به کمک منافقین و مزدوران سلطنت طلب آمریکایی شتافته و دو تن از کارمندان دولت ایران را هنگام خروج از بانک ملی ایران شعبه پاریس دستگیر و با تهدید و زور به قرارگاه پلیس منتقل کرده و وحشیانه آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند به طوری که این دو نفر هم اکنون در بیمارستان بستری هستند و حال یکی از آنان وخیم است .

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد : در این رابطه یادداشت اعتراض آمیزی تسلیم وزارت خارجه فرانسه شده است و اقدامات حقوقی نیز در این زمینه ادامه دارد . وی گفت : ریشه این تهاجمات وحشیانه را بایستی در حمایت دولت سوسیالیست فرانسه از تروریست هایی چون رجوی خائن و بنی صدر فراری جست و جو کرد . (5)

از سوی دیگر به دنبال توقیف غیرقانونی دو دیپلمات و یکی از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس و اعمال شکنجه و ضرب و شتم آنان توسط پلیس فرانسه سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن اعتراض شدید به این تجاوز غیر انسانی نسبت به نقض آشکار قوانین بین المللی و عدم تامین امنیت جانی دیپلمات ها و اتباع ایرانی به دولت فرانسه هشدار داد . (6)

اعدام 9 عامل بمب گذاری ، کودتای نوژه و شبکه براندازی

به حکم دادگاه انقلاب ارتش جمهوری اسلامی ایران 9 محکوم شبکه براندازی نیما ، کودتای نافرجام نوژه و عامل بمب گذاری در میدان امام خمینی اعدام و 11 تن دیگر به حبس های مختلف محکوم شدند . (7)

تقاضا برای پس گرفتن جایزه صلح نوبل از یک جنایتکار !

به نشانه اعتراض به عملیات ددمنشانه صهیونیست ها در لبنان حدود 100 شخصیت عربی و غربی ضمن پیامی که روز پنجشنبه در چندین نشریه اروپای غربی و آمریکا از جمله لوموند ، گاردین ، نیویورک تایمز و واشنگتن پست به چاپ رسید خواستار پس گرفتن جایزه صلح نوبل از مناخیم بگین نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند . این پیام توسط کمیته آکسفورد برای مبارزه علیه تهاجم صهیونیست ها به لبنان تهیه شده است . (8)

پی نوشت:

1-اطلاعات ، 20 آذر 1361 ، صفحه 2

2-  اطلاعات ، 20 آذر 1361 ، صفحه 2

3- اطلاعات ، 20 آذر 1361 ، صفحه 2

4- کیهان ، 20 آذر 1361 ، صفحه 18

5- اطلاعات ، 20 آذر 1361 ، صفحه 14

6- جمهوری اسلامی ، 20 آذر 1361 ، صفحه 2

7- کیهان ، 20 آذر 1361 ، صفحه 19

8- کیهان ، 20 آذر  1361 ، صفحه 20

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن./

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول