اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آمریکا عامل همه جنایات جهان است

نخست وزیر: چه کسی است که نداند که در همه جنایاتی که در جهان انجام می شود آمریکا دست دارد. همه مردم جهان می دانند که قتل عام های لبنان،گراندا و السالوادور و ده ها کشور دیگر زیر سر آمریکا قرار دارد.

آمریکا عامل همه جنایات جهان است

رخدادهای 6 بهمن 62

چکیده:

  • رئیس جمهور در دیدار با علامه محمد حسین فضل الله از حرکت انقلابی و رو به رشد مردم لبنان اعلام حمایت کرد.

 

  • موسوی: در همه جنایاتی که در جهان انجام می شود آمریکا دست دارد.

 

  • بررسی چگونگی رفع تبعیض و ناهماهنگی در حقوق مشاغل دولتی آغاز شد.

 

  • فرمانده جدید پلیس راه کشور تعیین شد.

 

  • قائم مقام نخست وزیر سوریه با پیام حافظ اسد وارد تهران شد.

 

دیدار علامه محمدحسین فضل الله با آیت الله خامنه ای

علامه محمد حسین فضل الله از علمای بزرگ لبنان دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار و پیرامون آخرین رویدادها و تحولات لبنان با ایشان گفت و گو کرد. رئیس جمهور در این دیدار ضمن اعلام حمایت از حرکت رو به رشد مردم مسلمان لبنان در برابر ابرقدرت ها برای آنان آرزوی موفقیت کرد.(1)

 

موسوی: انقلاب اسلامی بزرگترین دشمن آمریکا در جهان است

نخست وزیر در پایان جلسه دیروز هیئت دولت طی سخنانی با اشاره به مبارزات و حرکت های مردم مسلمان مراکش گفت: مرتجعین حاکم بر کشورهای اسلامی زمانی به واقعیت خواست های ملت هایشان واقف خواهند شد که طناب انقلاب آنان به دور گلوهایشان پیچیده شده باشد.

آقای موسوی افزود: وضعیت کنونی مراکش ما را به یاد اواخر حکومت ننگین پهلوی می اندازد آنچه مسلم است مرتجعین حاکم بر کشورهای اسلامی نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند که مسلمانان نسبت به غرب و فرهنگ غربی به ستوه آمده اند.

آقای موسوی در مورد ادعاهای اخیر هئیت حاکمه آمریکا مبنی بر این که ایران در صدر حامیان تروریست های جهان قرار دارد نیز گفت: اگر منظور از این سخن این است که بزرگترین دشمن امپریالیسم آمریکا و استکبار جهانی در عالم انقلاب اسلامی است این سخن حرف گزافی نیست اما مردم محروم جهان به خوبی واقفند که اتلاق کلمه تروریست سیستم رهبری آمریکا را در ذهن جهانیان تداعی می کند.

وی با اشاره به این که چه کسی است که نداند که در همه جنایاتی که در جهان انجام می شود آمریکا دست دارد گفت: همه مردم جهان می دانند که قتل عام های لبنان، گراندا و السالوادور و ده ها کشور دیگر زیر سر آمریکا قرار دارد.(2)

 

 برگزاری نشست  نظام پرداخت هماهنگ در مجلس شورای اسلامی

گردهمایی بررسی نظام پرداخت در مشاغل یکسان و طرق رفع ناهماهنگی های آن با حضور مهندس منصور رضوی دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی کشور معاونین و کارشناسان این سازمان رئیس کمیسیون کار و امور اجتماعی کشور نمایندگان کلیه وزارتخانه های دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز تشکیل شد.

منصور رضوی در این گردهمایی تاکید کرد: این گردهمایی بیانگر چگونگی ناهماهنگی های پرداخت به مشاغل یکسان و مشابه در موسسات دولتی اعم از وزارتخانه ها و موسسات مشمول قانون استخدام کشوری موسسات مشمول قانون استخدام شرکت های دولتی و موسسات دارای مقررات خاص می باشد و اختلاف پرداختی در این قبیل موسسات موجب ایجاد رقابتی غیر اصولی در زمینه جذب افراد غیر متخصص به موسسات دولتی دارای مقررات خاص شده است. (3)

 

فرمانده پلیس راه کشور منصوب شد

سرهنگ طاهری جانشین فرمانده کل ژاندارمری کشور در مراسمی که با حضور پرسنل پلیس راه ژاندارمری در مرکز پلیس راه برگزار شد فرمانده جدید پلیس راه را معرفی کرد.

سرهنگ طاهری در این مراسم از خدمات ارزنده سرهنگ صدری فرمانده فقید پلیس راه کشور که چندی پیش به دلیل حادثه رانندگی جان خود را از دست داد تجلیل کرد و سپس سرهنگ دوم عبدالحسین کیان پور  را از سوی فرماندهی کل ژاندارمری به سمت فرمانده جدید پلیس راه کشور معرفی کرد.(4)

 

سفر معاون نخست وزیر سوریه به ایران

عبدالقادر قدروه قائم مقام نخست وزیر جمهوری عربی سوریه به همراه دکتر سلیم یاسین وزیر اقتصاد این کشور وارد تهران شد.

 وی که حامل پیام کتبی حافظ اسد رئیس جمهور سوریه برای آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان است در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال آقای آقازاده وزیر مشاور در امور اجرایی و حجت الاسلام محتشمی سفیر جمهوری اسلامی در دمشق قرار گرفت.

وی هنگام ورود به تهران گفت: ایران و سوریه در جبهه واحدی قرار دارند. و من حامل پیام حافظ اسد هستم و ملاقات و مذاکره من با مسئولان ایرانی در جهت روابط بسیار دو کشور خواهد بود. عبدالقادر قدوره گفت: هیئت ما با حضور وزیر اقتصاد سوریه مذاکراتی برای توسعه روابط اقتصادی به گونه ای که به نفع هر دو ملت باشد با مقامات جمهوری اسلامی به عمل خواهد آورد.(5)

منابع :

1. جمهوری اسلامی، 6 بهمن 62، ص2
2. اطلاعات، 6 بهمن 62، ص3
3. کیهان، 6 بهمن 62، ص 2
4. کیهان، 6 بهمن 62، ص 2
5. کیهان، 6 بهمن 62، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول