اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اقدام عملی قرارگاه قدس به تهدید دشمن

قرارگاه مرکزی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد اولین لشکر قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عازم جبهه های نبرد و سنگرهای دفاع از انقلاب و میهن اسلامی شده است.

اقدام عملی قرارگاه قدس به تهدید دشمن

رخدادهای 16 بهمن 62

چکیده:

  • کنفرانس اندیشه اسلامی با شرکت 600 تن از دانشمندان و محققان خارجی و داخلی با پیام رئیس جمهور  آغاز به کار کرد.

 

  •  در پاسخ به تهدیدات استکبار جهانی و رژیم مزدور عراق قرارگاه مرکزی قدس به کلیه واحدهای طرح لبیک یا خمینی آماده باش داد.

 

  • اولین لشکر قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عازم جبهه های نبرد و سنگرهای دفاع از انقلاب و میهن اسلامی شد.

 

  • دادستان انقلاب ویژه امور صنفی: تقلب کنندگان در مواد غذایی اعدام می شوند.

 

  • با گسترش بحران لبنان نخست وزیر این کشور استعفا کرد.

 

  • در درگیری های لبنان 100 نفر کشته و 400 نفر مجروح شدند.

 

آغاز به کار کنفرانس اندیشه اسلامی با پیام رئیس جمهور

دومین کنفرانس اندیشه اسلامی تحت عنوان «قرآن کریم» به مناسبت گرامیداشت پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دیروز با پیام رئیس جمهور و با حضور بیش از 600 تن از شخصیت ها، اندیشمندان، اساتید، محققان و دانشجویان داخلی و خارجی در هتل استقلال تهران گشایش یافت.

در مراسم آغاز به کار این همایش حجت الاسلام والمسلمین خاتمی وزیر ارشاد اسلامی پیام رئیس جمهور را قرائت کرد. در بخشی از پیام آیت الله خامنه ای آمده است: امروز نگاهی به صحنه زندگی مسلمانان بیفکنید قرآن در کجاست؟ در دستگاه های حکومت؟ در نظام های اقتصادی؟ در تنظیم روابط و مناسبات مردم با یکدیگر در مدرسه ها و دانشگاه ها؟ در سیاست خارجی و روابط با دولت ها؟ در تقسیم ثروت های ملی میان قشرهای مردم؟ در خلق و خوی مدیران جوامع اسلامی؟ در رفتار فردی حکام اسلامی؟ در روابط زن و مرد؟ در خوراک و پوشاک؟ در کاخ ها؟ در سپرده های بانکی؟ آیا وضع قرآن برای امت قرآن نگران کننده نیست؟(1)

 

اطلاعیه قرارگاه مرکزی قدس در پاسخ به تهدیدات اخیر عراق

به دنبال تهدید سفاکان رژیم متجاوز بغداد قرارگاه مرکزی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه های شماره 1 و 2 خود برنامه های آمادگی نیروهای داوطلب مردمی را اعلام کرد. بر پایه همین گزارش در پاسخ به تهدیدات استکبار جهانی و رژیم مزدور بعث عراق قرارگاه مرکزی قدس به کلیه واحدهای طرح لبیک یا خمینی آماده باش داد. همچنین این قرارگاه اعلام کرد رزمندگان بایستی برای توجیه وظایف محوله و هماهنگی در اجرای ماموریت ها از روز یک شنبه(امروز) لغایت چهارشنبه نوزدهم به پایگاه های سپاه در سراسر کشور مراجعه نمایند.

همچنین قرارگاه مرکزی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره 3 خود نیز اعلام کرد اولین لشکر قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه (دیروز) عازم جبهه های نبرد و سنگرهای دفاع از انقلاب و میهن اسلامی شده است.(2)

 

متقلبان در تولید و فروش مواد غذایی به مردم اعدام می شوند

دادستان ویژه امور صنفی تهران و مشاور دادستان انقلاب اسلامی ایران در مصاحبه ای اعلام کرد که از این پس کسانی که با تقلب در مواد غذایی سلامت مردم را به خطر بیندازند به اعدام محکوم می شوند.

غلامرضا کلهر که با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مصاحبه می کرد همچنین با اخطار به تولید کنندگان لوازم الکتریکی و نیز سازندگان کپسول های گاز غیر استاندارد که جان مردم را در معرض خطر قرار می دهند از آنان خواست که تولید این گونه لوازم را تعطیل کنند در غیر این صورت تحت تعقیب غیر قانونی قرار خواهند گرفت و به شدت مجازات خواهند شد. وی در مورد کالاهای کشف شده نیز گفت این کالاها در اختیار ارگان ها و تعاونی ها قرار می گیرد و به هیچ وجه در اختیار خاص قرار نمی گیرد.(3)

 

نخست وزیر لبنان استعفا کرد

در حالی که جنگ سخت در بیروت و پیرامون آن ادامه دارد واحد مرکزی خبر به نقل از رادیو صدای لبنان گزارش داد امین جمیل استعفای شفیق وزان نخست وزیر این کشور را پذیرفته است گفته می شود این خبر هنوز از سوی سایر منابع تائید نشده است. شفیق وزان پیش از این نیز چندین بار به علت ادامه بحران لبنان استعفا کرده بود که از سوی جمیل مورد موافقت قرار نگرفته بود.

اما خبرها از تحولات میدانی لبنان نیز حاکیست در درگیری های حومه جنوبی بیروت که از پنج شنبه گذشته آغاز شده است تا کنون 100 تن کشته و 400 نفر مجروح شده اند. یک مسئول جنبش امل با اعلام این ارقام افزود: حدود 40 کودک نیز در میان مجروحین دیده می شود. حوالی ظهر دیروز نیز نبرد در منطقه بیروت با شدت بیشتری دنبال شد و بسیاری از محلات مسکونی مورد حمله توپخانه ای قرار گرفت. منابع جبهه نجات لبنان و جنبش امل لبنان با صدور اطلاعیه مشترکی  اعلام کردند تفنگداران دریایی و نیروهای زمینی آمریکا در جنگ جاری بیروت و حومه آن مستقیما وارد عمل شده اند. نبیه بری و ولید جنبلاط نیز خواستار استعفای وزرای مسلمان کابینه و نافرمانی ارتش شده اند. اخبار جسته  گریخته ای نیز از استفعای رامسفلد نماینده ویژه ریگان در امور خاورمیانه منتشر شده است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 16 بهمن 62، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 16 بهمن 62، ص 2
3. کیهان، 16 بهمن 62، ص 19
4. اطلاعات، 16 بهمن 62، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول