اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

جشنواره گردشگری زمستانی رونق سفرها را نهادینه کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: جشنواره گردشگری زمستانی در سرعین که با مطلوبیت خاصی برگزار شد فضای گردشگری و سفر در زمستان را نهادینه کرده است.

جشنواره گردشگری زمستانی رونق سفرها را نهادینه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده در جلسه جمع‌بندی جشنواره زمستانی سرعین در اردبیل اظهار داشت: برخلاف برخی ادعاها و همچنین بیان مطالب کذب از سوی برخی رسانه‌ها سعی کردیم در قالب جشنواره زمستانی امسال که در شش هفته و روزهای تعطیل برگزار شد، متنوع‌ترین برنامه‌ها در روزهای تعطیل داشتیم که البته امسال به دلیل بارش کم برف، فضا برای گردشگری زمستانی مهیا نبود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان اردبیل  تصریح کرد: روز افتتاحیه جشنواره در لذت زیر برف جشنواره آغاز شد و ما امیدوار بودیم که در مدت یک ماه برگزاری جشنواره بارش‌ها ادامه یابد اما برف آنچنانی را شاهد نبودیم و به همین دلیل برخی مسابقات ساخت تندیس‌های برفی و یخی به موقع برگزار نشد.

نقی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ هر چند در گام اول برخی کمبودها و نقص‌ها را داشتیم اما این‌که عده‌ای بخواهند کل جشنواره و خروجی مثبت آن را زیر سئوال ببرند و فقط به نکات منفی توجه داشته باشند امر پسندیده‌ای نیست در حالی که نقدهای دلسوزانه می‌تواند ما را در برگزاری مطلوب‌تر جشنواره در سال‌های آینده امیدوار کند.

این مسئول عنوان کرد: ما در حد توان سعی کردیم با چهره متفاوت‌تر جشنواره زمستانی گردشگری را با دعوت از هنرمندان، خوانندگان و مجریان کشوری به صورت ملی و شایسته برگزار کنیم که پخش آن از شبکه سوم سیما نیز بر جذابیت‌ها افزود.

وی ادامه داد: در جلسه مشترکی که در استانداری و با همراهی دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه ورزش و جوانان داشتیم هماهنگی‌های لازم با آن‌ها انجام شده بود تا انجام ورزش‌های زمستانی را در الوارس عهده‌دار شوند که این برنامه به دلیل بارش کم برف جز ایام معدود برگزار نشد اما به جای آن سعی کردیم برنامه‌های فرهنگی، هنری و تفریحی را بیش از گذشته رونق ببخشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان یکی از اولویت‌های این اداره کل را برنامه‌ریزی برای 240 روز ظرفیت خالی گردشگری در استان اعلام کرد و ادامه داد: البته در این زمینه تقریباً نیمی از سال شاهد حضور گردشگران و مسافران در ماه‌های مختلف سال هستیم و در نیمه دوم سال نیز سعی می‌کنیم با ایجاد جذابیت‌ها و فضاهای گردشگری افراد زیادی را جذب کنیم تا بتوانند از فرصت پیش آمده استفاده کنند.

نقی‌زاده یکی از جلوه‌های زیبای گردشگری در اردبیل را اکوتوریسم اعلام کرد و یادآور شد: در این زمینه سعی کردیم در حد توان قابلیت‌هایمان را ارتقا بخشیم.

وی در ادامه به نزدیکی ایام نوروز و ضرورت برنامه‌ریزی با نگاه تحولی را یادآور شد و گفت: در قالب ستاد تسهیلات سفر، برنامه‌های مختلفی در ارج نهادن به سنت حسنه و دیرینه ایرانیان به عنوان جشن نوروز انجام شده که در این باب قرار است با همکاری شهرداری اردبیل و سایر شهرداری‌ها سفره هفت‌سین به عنوان نمادی از نوروز باستانی برپا شود.

نقی‌زاده افزود: این فضاسازی‌ها می‌تواند به همراه برگزاری آیین سنتی تکم‌خوانی بیانگر ظرفیت خوب اردبیل در گردشگری آیینی ـ سنتی باشد که در کنار آن جشنواره صدای بهار در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/62006/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول