اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبر داد:

اجرای 300 برنامه طی هفته دفاع مقدس در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از اجرای 300 برنامه در هفته دفاع مقدس این استان خبر داد.

اجرای 300 برنامه طی هفته دفاع مقدس در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلائی شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گیلان اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از حوادث منحصر به‌فرد در انقلاب اسلامی است.
وی به تشکیل ستاد هماهنگی دفاع مقدس گیلان اشاره کرد و افزود: مجموعه فعالیت‌ها و تبیین فرهنگ متعالی دفاع مقدس در این ستاد ساماندهی می‌شود.
جلائی از اجرای 300 برنامه در هفته دفاع مقدس در گیلان خبر داد و تصریح کرد: رژه نیروهای مسلح در نخستین روز از هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.
دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گیلان همایش نقش بازاریان و اصناف در دفاع مقدس را یکی از برنامه‌ها در این هفته عنوان کرد و گفت: اجرای نمایش رزمی عملیات قدس یک، فراخوانی و سازماندهی 200 گردان صالحین در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن، نواختن زنگ مقاومت در مدرسه‌های نمونه و برگزاری رژه دانش‌آموزی با عنوان رهروان شهدا در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس است.
وی برگزاری یادواره نخستین ستارگان درخشان که مربوط به نخستین‌های شهید در هر شهرستان است، را از فعالیت‌های هفته دفاع مقدس گیلان برشمرد و تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، اجرای موسیقی برگزیده جشنواره مقاومت در شهرستان رشت، برگزاری جشنواره استانی شعر دفاع مقدس، رونمایی از جلد نخست کتاب زندگینامه شهدای جهاد و همچنین کتاب قهرمان که در حوزه کودک و نوجوان به چاپ رسیده، از دیگر فعالیت‌ها در این هفته است.
جلائی با بیان اینکه جشنواره جغرافیای وقایع انقلاب و دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس گیلان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه زینبیون که نخستین نشست از سلسله نشست‌های مربوط به نقش زنان استان گیلان در دفاع مقدس است نیز برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان توجه به تدوین تاریخ دفاع مقدس را حائز اهمیت خواند و بیان داشت: پروژه گیل مردان و دفاع مقدس در 6 ماه دوم سال جاری در اولویت نخست 30 دستگاه اجرایی گیلان قرار دارد.
وی با تاکید بر توجه به نیروهای فراموش شده در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: به نقش اصناف در دوران دفاع مقدس توجه نشده است.
جلائی نقش گیلانی‌ها در پذیرایی از مهاجران مناطق جنگی را ویژه نامید و ابراز داشت: نقش روحانیون در جنگ از نکته‌های قابل توجه است که رزمندگان از سنگر مسجد به سنگر جبهه می‌رفتند.
دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گیلان، خردسال‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس را از این استان معرفی کرد و افزود: خردسال‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس اهل گیلان است که در سن 10.5 سالگی به جبهه رفت.
وی با بیان اینکه نقش کسانی که در غربت اسلام به فریاد اسلام رسیدند مورد توجه است، تصریح کرد: نقش کتاب در ماندگاری در عرصه فرهنگ بی‌بدیل است ضمن اینکه از ابزار هنر برای نقش گیلانی‌ها در دفاع مقدس استفاده می‌شود.
جلائی بر گرایش جنبه عقلانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: نباید احساس شود که جنگ صرفاً رویکرد احساسی داشت.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به تدریس 2 واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از 7 هزار دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی این درس را در گیلان گذراندند.
به گفته وی، برای استخراج گنج جنگ به خواستن، دانایی و توانستن نیاز داریم.
فرمانده ناوگان شمال کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه کشور در بحث مسائل فرهنگی پیشتاز است بیان داشت: جوامع غربی امروزه به سرعت مسیر انحطاط را طی می‌کنند.
حسین آزاد توجه به نسل جوان مسلمان را یکی از ابعادی دانست که می‌توان آنها را در بحث فرهنگ دفاع مقدس حفظ کرد.
وی با اشاره به اینکه پس از عملیات بیت‌المقدس فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه‌های جهان در حال تحلیل است، تصریح کرد: بحث وحدت نیروهای عمل کننده و ولایتمداری و ولایت پذیری رمز موفقیت رزمندگان بود.
فرمانده ارشد آجا در گیلان نسل جوان را تشنه فرهنگ دفاع مقدس توصیف کرد و اذعان داشت: یقین داریم آرامش بخشیدن به روح و روان جوانان با توسل به ائمه (ع) محقق می‌شود.
آزاد تبیین فرهنگ دفاع مقدس را نیازمند تلاش خواند و گفت: اگر روحیه جهادی در تمام بخش‌ها حکمفرما باشد انجام تمام کارها به‌ویژه مقابله با تهاجم نرم میسر است.
فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش با بیان اینکه برای نزدیکی فاصله بین نسل جوان و گذشته در دانشگاه‌ها تدبیر شده است، متذکر شد: امیدواریم این امر در آموزش و پرورش نیز محقق شود.
وی تاکید کرد: در بخش نیرو‌های مسلح، تبلیغاتی و رسانه‌ای وحدت رویه وجود دارد و این امر اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به منصه ظهور می‌رساند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول