اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان:

کشاورزی همدان از نظر کیفیت در سطح بین‌الملل جایگاه ویژه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: محصولات تولیدی کشاورزی همدان در حوزه‌های مختلف به لحاظ کیفیت در سطح بین‌المللی جایگاه ویژه دارد.

کشاورزی همدان از نظر کیفیت در سطح بین‌الملل جایگاه ویژه‌ای دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، علیرضا رنجبرضرابی عصر امروز در سومین جشنواره گردو در شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه 142 هزار بهره‌بردار کشاورز در استان فعال است، اظهار داشت: 30 درصد از اشتغال و اقتصاد در سطح استان با همت و تلاش مضاعف در بخش‌های مختلف کشاورزی با بهره‌مندی، استفاده بهینه و کاربردی از تمام ظرفیت‌‌های موجود با فراهم‌سازی بسترهای لازم ایجاد شده است.
وی با اشاره به ‌این نکته که 8.4 میلیون تن تولیدات کشاورزی استان 4.3 از تولیدات کشاورزی کشور را شامل می‌شود، گفت: در همین راستا با همت معاون علمی فنآوری استان به دلیل پیشتاز بودن پایتخت مهد و تمدن در تولید گردو کانون هماهنگی دانش و صنعتی گردو به همدان با مرکزیت تویسرکان داده شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از رتبه ممتاز کشاورزی استان در کشت و برداشت محصولات در بخش‌های زراعی، باغی و دامی در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: همدان در برداشت محصولات در بخش زراعی با 3.7 میلیون تن رتبه ششم و در بخش دامی 580 میلیون تن رتبه نهم و در بخش باغی 507 میلیون تن رتبه 13 کشوری را کسب کرده است.
وی آمار و ارقام موجود را نشان از جایگاه ویژه کشاورزی استان دانست و افزود: محصولات کشاورزی همدان به لحاظ کیفیت در همه عرصه‌ها به حتی در سطح بین‌الملل جایگاه خاص و ارزشمندی دارد.
ضرابی با اشاره به اینکه در بین هشت استان همجوار در زمینه‌های متفاوت و متنوع همدان رتبه نخست است، تأکید کرد: ذر زمینه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به شیوه قطره ای در خصوص پرورش و تولید یونجه، جو، انگور و گیاهان دارویی رتبه سوم کشوری را دارد.
وی در پایان اراضی باغی همدان را 66 هکتار با میزان محصول برداشتی به مبلغ 507 هزار و 365 میلیارد تومان خواند و بیان داشت: اراضی زیر کشت محصول گردو 18 هزار هکتار با میزان تولید 49 هزار تن به ارزش 160 میلیارد تومان به طور سالانه در سطح استان برداشت می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول