اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان چاره‌اندیشی کنند؛

2.5 ماه گذشت/دستگاه سی.‌اتی.اسکن فردوس همچنان خراب است

خبرگزاری فارس: دستگاه سی‌.اتی.اسکن فردوس قبل از الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خریداری شد که علاوه بر فردوس نظیر این دستگاه به پنج شهر دیگر استان خراسان بزرگ نیز اختصاص داده شد.

2.5 ماه گذشت/دستگاه سی.‌اتی.اسکن فردوس همچنان خراب است
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، این دستگاه یکی از نیازهای مبرم و ضروری بیمارستان شهید چمران شهرستان فردوس بود چرا که تردد مسافران و همچنین بروز حوادث جاده‌ای، لزوم استفاده از این دستگاه را دو چندان می‌کرد.
این دستگاه با صرف هزینه 400 میلیون تومان خریداری و در محل بیمارستان شهید چمران شهرستان فردوس نصب شد که با نصب آن، از تردد و مراجعه تعداد زیادی از بیماران به شهرهای مجاور نظیر گناباد و بیرجند جلوگیری و بیماران نیز هزینه کمتری برای انجام سی‌اتی اسکن متحمل شدند.
اما با این همه مزایا اکنون بیش از دو ماه است که دستگاه سی‌.اتی.اسکن بیمارستان شهرستان فردوس خراب و غیر قابل استفاده است و بیماران مجبور هستند که به شهرستان‌های همجوار مراجعه کنند.
 
* بیماران قادر به مراجعه به شهرهای دیگر نیستند
یکی از شهروندان در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: نزدیک به 2.5 ماه از خرابی دستگاه سی‌.تی‌.اسکن بیمارستان فردوس می‌گذرد ولی هنوز مسئولان برای تجهیز و راه‌اندازی این دستگاه اقدامی نکرده‌اند.
علی ضیایی افزود: بسیاری از بیماران قادر به مراجعه به شهرهای دیگر نیستند و نمی‌توانند علاوه بر هزینه سی‌.اتی.اسکن، هزینه رفت و آمد نیز پرداخت کنند از این رو مسئولان استانی باید هرچه سریع‌تر در راستای حل عیب این دستگاه اقدام کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر سلامتی مردم از همه چیز مهم‌تر است و باید اعتبارات را در راستای سلامت مردم هزینه کرد تا شخص بیمار و خانواده وی با مشکلات کمتری روبه رو باشد.
 
* مسئولان استانی اعتبار لازم را اختصاص دهند
یکی دیگر از شهروندان فردوس نیز گفت: اگر چه راه‌اندازی دستگاه سی.‌اتی.اسکن، هزینه زیادی را در بر دارد ولی به هر حال باید عیب آن حل و مورد استفاده قرار گیرد از این رو مسئولان استانی باید اعتبار لازم را به این دستگاه اختصاص دهند.
جواد سلیمی افزود: روزانه تعداد زیادی از مردم برای انجام سی.‌اتی.اسکن به بیمارستان مراجعه می‌کنند که در حال حاضر این تعداد بیمار مجبور هستند به شهرهای گناباد و بیرجند بروند که این تردد علاوه بر صرف وقت هزینه‌هایی را نیز در بردارد.
وی تصریح کرد: اگر مسئولان برای خرید این دستگاه اعتبار بیشتری در نظر می‌گرفتند به طور قطع دستگاه بهتری خریداری و عمر مفید آن نیز بیشتر بود.
 
* مسئولان، فردوس را با نگاه ویژه ببینند 
عضو شورای اسلامی شهرستان فردوس نیز در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: شهرستان فردوس در مسیر شش استان جنوبی کشور قرار دارد و سالانه بیش از 8 میلیون مسافر و زائر از این شهرستان عبور می‌کنند.
حسین اکبری افزود: شهرستان فردوس علاوه بر قرار گرفتن در مسیر ترانزیت و عبور حجم بالای مسافر، تصادفات جاده‌ای را نیز پوشش می‌دهد که این موضوع لزوم برخورداری از امکانات و تجهیزات پزشکی در بیمارستان شهرستان فردوس را دوچندان می‌کند.
وی تصریح کرد: مسئولان استانی باید به شهرستان فردوس نگاهی ویژه داشته باشند و جمعیت سیار را نیز جزو جمعیت شهرستان ببینند چرا که این جمعیت سیار نیز از امکانات شهرستان برخوردار می‌شوند.
اکبری یادآور شد: در حال حاضر بیماران برای انجام سی.‌اتی.اسکن باید به شهرهای مجاور مراجعه کنند که هزینه اعزام به بیرجند 60هزار تومان و به شهرستان گناباد 30 هزار تومان است.
عضو شورای اسلامی شهرستان فردوس گفت: بسیاری از بیماران حتی توان پرداخت هزینه سی.‌اتی.اسکن را ندارند و در حال حاضر با خرابی دستگاه سی.‌اتی.اسکن بیمارستان چمران فردوس باید هزینه اعزام را نیز متحمل شوند.
 
* با اختصاص 140 میلیون تومانی سی‌.اتی.اسکن فردوس راه‌اندازی می‌شود
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس نیز در این رابطه گفت: تیوپ دستگاه سی‌.اتی.اسکن فردوس به سبب کارکرد زیاد سوخته است که تعمیر و راه‌اندازی مجدد آن نیاز به 140 میلیون تومان اعتبار دارد.
سیدمحمود میرزایی افزود: در حال حاضر مدت دو ماه از خرابی دستگاه سی.‌اتی.اسکن بیمارستان فردوس می‌گذرد که در این مدت مکاتباتی با مرکز استان صورت گرفته است تا اعتبار مورد نیاز اختصاص یابد ولی تاکنون جوابی از سوی دانشگاه بیرجند دریافت نکرده‌ایم.
وی تصریح کرد: روزانه بیش از 10 نفر برای انجام سی.‌اتی.اسکن به بیمارستان فردوس مراجعه می‌کنند از این رو با توجه به ضرورت وجود این دستگاه، مسئولان استان باید در مورد تامین اعتبار مورد نیاز اقدام کنند.
میرزایی یادآور شد: اگر مسئولان در زمان خرید این دستگاه هزینه بیشتری پرداخت و نوع با کیفیت‌تری از دستگاه را خریداری می‌کردند به طور قطع زمان بهره‌وری از دستگاه نیز بیشتر بود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای حل عیب این دستگاه شد و گفت: کارشناسان دانشگاه بیرجند، دانشگاه مشهد و کارشناسان شرکت مورد نظر نیز از دستگاه بازدید و هزینه تعمیر و تجهیز آن را بیش از 140 میلیون تومان برآورد کرده‌اند.
گزارش از اعظم جمالی
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول