اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام جهاد کشاورزی اردبیل:

13 میلیارد تومان تسهیلات سوخت به کشاورزان پرداخت شده است

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از طریق بانک‌های عامل 13 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات بهینه‌سازی مصرف سوخت در اختیار تولید‌کنندگان بخش کشاورزی قرار گرفته است.

13 میلیارد تومان تسهیلات سوخت به کشاورزان پرداخت شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌ها و بسته‌های حمایتی دولت از بخش صنعت و کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و با باز پرداخت پنج ساله در اختیار تولید‌کنندگان بخش کشاورزی قرار گرفته است تا صدمه‌ای از بابت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش نرخ حامل‌های انرژی متوجه کشاورزان نشود.
وی گفت: تولید‌کنندگان این بخش در مناطق روستایی و عشایری در توسعه پایدار اقتصادی کشور و امنیت غذایی نقش بی‌بدیلی دارند و ضرورت دارد بسته‌های حمایتی دهگانه‌ای که دولت در حمایت از تولید‌کنندگان بخش کشاورزی در نظر گرفته شده در اختیار آنها قرار گیرد تا آسیب و صدمه کمتری به این بخش وارد شود.
این مسئول اضافه کرد: در قالب این بسته‌ها به جای توزیع حامل‌های انرژی به ویژه گازوئیل با قیمت 350 تومان با در نظر گرفتن حمایت‌های دولتی از این بخش این فرآورده نفتی 150 تومان بین تولید‌کنندگان بخش کشاورزی توزیع شده است.
پرتوی خاطرنشان کرد: در کنار این اقدام تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه نیز به زارعان و باغداران استان و همچنین فعالان عرصه دامداری و مرغداری قرار گرفته تا با استفاده از این ظرفیت بتوانند تولید خود را افزایش دهند.
وی در ادامه افزود: هدفمند کردن یارانه‌ها تاثیر مثبتی در تعدیل و بهینه‌سازی مصرف سوخت به همراه داشته است به گونه‌ای که در حال حاضر شاهد هدر رفت انرژی در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی نیستیم.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از این طرح تحولی به عنوان انقلاب اقتصادی عظیم یاد کرد و اظهار داشت: همسو با سیاست دولت در اجرای اصل 44 و حل مشکلات و معضلات اساسی همچون اشتغال طرح تحول اقتصادی در بخش‌های مختلف اجرا می‌‌شود تا عدالت اجتماعی و فرهنگ درست مصرف در کشور نهادینه شود.
پرتوی یادآور شد: در حمایت از تولید‌کنندگان بخش کشاورزی سوخت به نرخ 150 تومان در فصول مختلف در اختیار کشاورزان قرار گرفته است که در سه ماهه چهارم  22 میلیون لیتر و سه ماهه سوم نیز 20 میلیون لیتر گازوئیل مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار گرفته است اما در برآورد یک سال اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها 20 درصد کاهش مصرف حامل‌های انرژی را در بخش کشاورزی شاهد بودیم.
وی از برگزاری دوره‌های آموزشی بهینه‌سازی مصرف سوخت برای تولید‌کنندگان خبر داد و گفت: در کنار حمایت‌های متنوع مروجان بخش کشاورزی در هر شهرستان با بیان نمونه‌ها و الگوهایی از کشت، داشت و برداشت مناسب، بهره‌برداران را به بهینه‌سازی مصرف سوخت و افزایش کیفی تولید ترغیب و تشویق می‌کنیم.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول