اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی:

کالای فاقد کد شبنم قاچاق محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: کالای فاقد کد دو بعدی شبنم قاچاق محسوب می‌شود.

کالای فاقد کد شبنم قاچاق محسوب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از سازمان بازرگانی آذربایجان غربی جعفرصادق اسکندری اظهار داشت: طرح شبنم با هدف رهگیری و جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی از اول بهمن ماه و همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می‌شود.
وی افزود: مردم می‌توانند فقط با داشتن یک گوشی تلفن همراه دوربین‌دار و با استفاده از نرم‌افزاری که در اختیار آنها قرار داده می‌شود، علاوه بر اطمینان از اصالت کالای خریداری شده دولت را در شناسایی عوامل توزیع کالای قاچاق و جعلی یاری کنند.
اسکندری با اشاره به اینکه دریافت کد دو بعدی شبنم برای واردکنندگان کالا الزامی است، ‌گفت: طرح شبنم در فاز پایلوت با هدف نصب کد شناسه دو بعدی روی چهار گروه کالایی شامل لوازم خانگی، رایانه و ملحقات آن، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی آغاز می‌شود که به‌تدریج گروه‌های کالایی افزایش می‌یابد.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی یادآور شد: این طرح اجرای سیاست‌های ویژه دولت در کنترل بازار را تسهیل می‌کند و مردم از مشخصات کالا و خدمات اطمینان حاصل می‌کنند.
وی اضافه کرد: طرح شبنم ابتدا در حوزه کالاهای لوازم خانگی، گوشی همراه، رایانه و لوازم جانبی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایش و بهداشتی اعمال شده و به تدریج در مورد سایر کالاها و حتی میوه نیز اعمال می‌شود.
اسکندری اظهار داشت: سامانه اجرایی این طرح در استان راه‌اندازی شده و عملیات بسترسازی و فرهنگ‌سازی برای اجرای آن و همچنین اجرای آزمایشی و محدود آن در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.
وی گفت: این طرح به صورت رسمی و همه‌گیر از ابتدای سال اینده در تمام مبادی وردی کالا در استان انجام می‌شود و تمام واردکنندگان موظف هستند تا این کد را برای کالاهای خود دریافت کنند.
اسکندری افزود: افرادی که کالاهای آنان فاقد این کد باشد به اتهام وارد کردن کالای قاچاق و توزیع آن در استان مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و مشارکت مردم در اجرای این طرح بسیار مهم و اساسی است.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش میزان قاچاق کالا در استان افزود: کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی و قاچاق در استان امسال موفق به کسب رتبه دوم کشور شده است.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول