اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد

فرهنگسرای زیارت مشهد افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: فرهنگسرای زیارت مشهد با هدف بررسی راهکارهای توسعه خدمات زیارت و رفاه زائران حرم مطهر رضوی، افتتاح می‌شود.

فرهنگسرای زیارت مشهد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، این سازمان برای برنامه‌های فرهنگی بلند مدت خود برای ترویج فرهنگ ناب رضوی و فرهنگ شهروندی در میان عموم مردم، این بار اقدام به راه‌اندازی فرهنگسرای زیارت در شهر مشهد مقدس می‌کند.

این فرهنگسرا شامل پارک موضوعی زیارت است که در این بوستان، امکان نمایش و عرضه هنرهای تجسمی، حجمی و عرضه محصولات فرهنگی وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند در این بوستان موضوعی از محصولات هنری چون فیلم، تصویر، عکس، پوستر و نمادهای مختلف فرهنگی استفاده کنند.

یکی از ویژگی‌های بوستان زیارت نسبت به سایر مراکز نمایش و عرضه محصولات و فعالیت‌های هنری این است که در این فضا سعی شده امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی هم برای شهروندان مهیا شود و شهروندان با خانواده‌های خود از امکانات و خدمات این بوستان استفاده کنند.

برای تزیین و فضا آرایی بوستان زیارت از نمادهایی منقش به القاب حضرت رضا(ع) استفاده شود، تا در کنار فضاسازی از مشهد قدیم و جدید، جلوه‌های سیره رضوی نمایش داده شود.

از دیگر بخش‌های این بوستان می‌توان به عکاسخانه با فضاسازی صحن انقلاب در دوره مشهد قدیم و جدید اشاره کرد که شهروندان و زائران عزیز می‌توانند در این مکان عکس‌هایی را برای یادگاری بگیرند.

بخش دیگر این بوستان یک پرده 41 متری است که در آن زندگینامه 11 شخصیت برجسته با محوریت همجواری و زیارت حضرت رضا(ع) درج گردیده و عموم مردم می‌توانند با سیره بزرگان در زیارت امام هشتم(ع) آشنا شوند.

این بوستان مجهز به فضای نمایش فیلم برای 420 نفر از شهروندان عزیز است که در این فضا با حالتی نیم دایره‌ای، پرده نمایش سینمایی به طول 15 متر و ارتفاع 3 متر نصب شده، که با توجه به عریض بودن این پرده، می‌تواند جذابیت‌های بصری بیشتری برای مخاطبان داشته باشد.

همچنین آبنمای موزیکال همراه با ترکیب رنگ و نور در این بوستان آماده شده است که با نوای موسیقی ولایت عشق، فضایی جذاب را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

مهم‌ترین بخش بوستان زیارت، نمایشگاه موضوعی است که با هدف ترویج فرهنگ صحیح میزبانی در شهروندان مشهدی و معرفی آثار و برکات زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) در 9 بخش، 5 ایستگاه و 4 راهرو آماده شده و زمان تقریبی بازدید از این نمایشگاه حدود 40 دقیقه است.

مراسم افتتاح فرهنگسرای زیارت مشهد با حضور استاندار خراسان رضوی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و جمعی از مسئولان روز شنبه 6 اسفندماه ساعت 14 در محل بوستان زیارت واقع در بلوار وحدت، پارک وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول